Gå til innhold

iWeb - må jeg publisere (lagre) alle filer når jeg bare har endra noen?


Anbefalte innlegg

Hei, det har seg altså slik at jeg bruker iWeb til å lage noen websider. (Trenger ingen kommentarer på at jeg kanskje burde kode sidene mine selv, da jeg har gjort dette før og gått lei) Jeg har vel nesten 10 forskjellige sider og en blogg, men når jeg skriver en ny blogg, og skal publisere filene til ei mappe, så publiserer iWeb _alle_ sidene mine (altså nesten 10 minus den ene siden jeg har endra) på nytt! Dette tar jo litt tid, og jeg føler det er unødvendig når det bare er én ny side som faktisk må publiseres. Er det noen måte å endre dette på, eller _må_ iWeb publisere alt hver eneste gang jeg lager en liten ny ting?

 

Er det noen som bruker iWeb som har noen gode tips til meg generellt? For eksempel hva RSS gjelder, og hvordan jeg kan gjøre det mulig for andre å kommentere mine innlegg ved å bruke den innebygde funksjonen?

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du må publisere alt hver gang hvis ikke du har en .Mac konto du har sidene dine på.

 

Generelt tips om iWeb: Unngå det... ser fanzy ut, men lager tunge sider og er litt for enkelt...

 

RapidWeaver gir deg en mye bedre opplevelse. Her kan du synkronisere mot hvilken som helst FTP server, lage sider like enkelt, eller mer avansert hvis du ønsker det.

 

...også har den flere themes tilgjengelig, og du kan skreddersy hvis du ønsker det. Helt konge, sirkler sirkler runt iWeb!

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar, skal laste det ned å se hva jeg syns =)

 

Foresten, er dette programmet like godt integrert i os som iWeb? Tenker da på at bilder kan hentes rett i fra iPhoto i form av hendelser ol, uten å åpne iPhoto?

 

Og foresten, hvordan er dette programmet med tanke på blogging?

Jeg har jo også mange blogger i iWeb, er det mulig å convertere disse inn i dette nye programmet?

Endret av w3p
Lenke til kommentar

De feilmeldingene der har jeg aldri hørt om før... hørtes ut som om noe alvorlig galt har skjedd... prøv å reparere diskrettighetene dine, og installer RapidWeaver på nytt.

 

 

Tenker da på at bilder kan hentes rett i fra iPhoto i form av hendelser ol, uten å åpne iPhoto?

Jepp.

 

Og foresten, hvordan er dette programmet med tanke på blogging?

Mye bedre enn iWeb, men jeg vet ikke om det går ann å importere fra iWeb.

Lenke til kommentar

Hvordan reparerer jeg diskrettighetene mine da? Jeg har nettopp installert leopard (en betaversjon riktig nok, og tror kanskje dette er feilen), så ting burde jo være greit med rettigheten da? Andre ting jeg kan forsøke? Jeg har kjøpt leopard, og det har kommet hjem til Norge, men studerer i utlandet og skal ikke hjem før en uke (vet det ikke er lenge til), men måtte bare prøvekjøre leopard allikevel her nede :p

 

Jeg har også forsøkt å installere RapidWeaver på nytt, har til og med prøvd med en tidligere versjon uten hell. Vennligst svar her

Lenke til kommentar
Hvordan reparerer jeg diskrettighetene mine da? Jeg har nettopp installert leopard (en betaversjon riktig nok, og tror kanskje dette er feilen), så ting burde jo være greit med rettigheten da? Andre ting jeg kan forsøke? Jeg har kjøpt leopard, og det har kommet hjem til Norge, men studerer i utlandet og skal ikke hjem før en uke (vet det ikke er lenge til), men måtte bare prøvekjøre leopard allikevel her nede :p

 

Jeg har også forsøkt å installere RapidWeaver på nytt, har til og med prøvd med en tidligere versjon uten hell. Vennligst svar her

 

Hvis det som sagt har å gjøre med at RapidWeaver ikkje støtter Leopard enda, da har du vel ett problem som du må vente med.. Ellers kan du jo prøve Dreamweaver, hvis du fancier Adobe stuffet xP

eller ta å chille med det så lenge.

 

Disk rettighetene derimot...

Gå til Finder, trykk command + U eller gå Applications/Utilities eller hva det nå en heter på den norske versjonen. Finn fram Disk Utility, trykk på harddisken din. Da ser vel vinduet slik ut picture1ev8.png

 

Så klikker du Repair Disk Permissions, eller hva det nå enn må hete på den norske versjonen.

 

 

PS: det å bruke en beta har sine konsekvenser ;)

 

 

Leopard i boks 4 timer før release xD

ufattelig gull :) Siden faren min jobber som Mac-ansvarlig på en høgskole... Feita oppgradering til OS X serien... sweet look, og fete ting å gjøre.. Gled deg til du kommer deg hem, og finner den fansye lille DVD-en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...