EWR Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har tenkt å gå i marinen å prøve å ta utdannelse som marine jeger, men det står "fargesyn ingen unntak". Jeg er litt fargeblind har jeg funnet ut, men går det an å ta laser behandling for å bli kvitt dette? Og hvor mye koster det ca? Og er det noen andre lignende utdannelser jeg kan ta viss dette blir for dyrt eller ikke går an? Lenke til kommentar
Juji Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Uvisst om en laserbehandling vil ordne dette, sikkert noen som vet? Nå er dem blitt veldig strenge angående fargesyn, var etpar på befalopptaket som ble fraset ut p.g.a dårlig fargesyn. Lignende utdannelser? tenker du på en form for jeger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Tror ikke det går ann å fikse fargeblindhet ved laseroperasjon, men jeg vet det finnes fargeblindhets linser som gjør at fargesynet blir rettet opp. Lenke til kommentar
EWR Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Tenkte å få en eller annen utdannelse hvertfal, siden jeg ikke går på skole nå, å komme meg fort som mulig inn i militæret. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Har ikke enkelt fargeblinde en svært god fordel ute i ødemarka? Leste at enkelte så kamuflasjene like lett som svart på hvit :S. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Du kan lese litt om opptaktskrav og slikt på mil.no. Står hvertfall dette angående fallskjermjeger: Søkeren må ha godkjent syn: * Ikke være fargeblind eller fargesvak (karakter 9 fra sesjon). Lenke til kommentar
EWR Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 ok, takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå