Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med installering av Windows XP + diskfeil?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med min bærbare Fujitsu Siemens Amilo M1425 som jeg ikke lenger har noe kontroll over.

 

Håper noen kan hjelpe!

 

Problemet er som følger:

 

Begynte med at jeg hele tiden fikk 'bluescreen' og at maskinen deretter restartet. Jeg tenkte da at jeg kunne reinstallere maskinen tilbake til utgangspunktet ved hjelp av recovery-disc.

Dette har jeg nå prøvd på 2 ganger (ihvertfall), men det som har skjedd nå er at Windows ligger innstallert på mine C: og D: og E: disker.

Under oppstart får jeg valget mellom å gå inn på ett av de 3 alternativer (jeg må velge den midterste (E:), som er den eneste som virker).

 

1 problem:

Hvordan er det mulig å fjerne 2 av disse installeringene, slik at jeg ikke må gå inn å velge mellom de forskjellige alternativer under oppstart?

 

2 problem:

Den E: disken min er en som har oppstått i det siste, og jeg tror ikke den skal være der. Den heter SMG_SERVICE E: - og er helt ukjent for meg. Kapasiteten er kun på 4.58GB, så jeg tror det er en deling av enten min c: eller d: disk.

Noen som vet hva dette er? Og hvordan jeg kan fjerne den?

 

 

Håper noen forstår litt av dette og er villige til å hjelpe meg litt videre.

 

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Editere boot.ini http://support.microsoft.com/kb/289022

2. Tror ikke du bør fjerne den, er sikkert noe Siemens har lagt inn for support og gjenoppretting.

 

Hei igjen!

Jeg skal egentlig ikke ha noe Siemens på min maskin, og denne E: disken var der ikke tidligere.

Det som har skjedd nå er at windows XP er blitt installert på denne E: disk istedetfor C: disken min.

 

Er det mulig å flytte hele windows til min c: disk?

 

Og hvordan fjerner jeg denne e: disk (SMG SERVICES) ?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Du kan nok ikke flytte Windows slik. Det er forsåvidt mulig å flytte (med spesielle program), men bokstaven beholdes.

 

Man kan fjerne partisjoner i Diskbehandling.

 

Hei igjen og tusen takk for svar.

Som sagt tidligere vet jeg ikke hvordan denne disken har oppstått. Tror det er en splittelse av min C: disk eller D: disk, som er mine normale.

Problemet er at Windows har lagt seg inn på denne E: disken, og denne er av type FAT32 og rommer ikke mer enn 4.58 GB totalt. Dermed kommer ikonet om å frigjøre diskplass hele tiden.

 

Håper du skjønner problemet og kan hjelpe meg videre.

 

Takk!

Lenke til kommentar

#Jeg tenkte da at jeg kunne reinstallere maskinen tilbake til utgangspunktet ved hjelp av recovery-disc.#

 

Det vil være viktig for deg å kontrollere at du har Windows media for å reparere eller installere på nytt.

 

Fordi du har åpenbart installert Windows på recovery partition som var på disken din (den Fat32).

 

ting som du burde klargjøre:

 

-å bekrefte hvilken type partitioner du har på disken, med å klikk på ...Min datamaskin...og velge ..Behandle...Diskbahandling

 

-å bekrefte at når du starter opp (boote) fra CD plate, får du vanlig Windows Installasjons gui og ikke noe annet.

 

Etter du har bekreftet det, og hvis plata di er en Windows media plate, så vil det være fornuftig å reparere Windows du har i den C: partition.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...