Gå til innhold

Kjørekontrollen i Mario Kart Wii...


aabxx

Anbefalte innlegg

Sitter med NFS Carbon til Wii.

 

Å styre bare med wiimoten med vipping til sidene er veldig vanskelig. Blir mye kræsjing. Det var ganske deilig å wiimote-vippe skateboard i Tony Hawk, men i Tony Hawk kan du "kræsje" på sidene om igjen og om igjen ettersom man bare "henger" seg på kantene uten å kræsje på ordentlig.

 

Men NFS Carbon har 5 styreoppsett. Det er ett hvor du styrer retningen til bilen med joysticken, og bruker wiimoten som gasspedal. Det er faktisk ganske deilig, å gå inn i en sving, jekke ned farten ved å dra wiimoten opp et stykke, for så å komme ut av svingen og tråkke til gasspedalen (wiimoten) igjen.

 

Men Mario Kart Wii kommer til å bruke ratt. Altså vippebevegelser. Det gjør meg bekymret. En tommel er vesentlig mer presis enn å bevege på to hender samtidig.

 

Jeg synes ovennevnte styreoppsett i NFS Carbon er ganske kult men samtidig så er NFS mye mer gass/brems orientert enn Mario Kart, der det ikke blir mye bremsing.

 

På en side tror jeg ikke Nintendo er dumme nok til å lansere Kart med vipping som eneste styremetode, hvis det ikke fungerer bra, men utifra vippestyringen i NFS Carbon har jeg vanskeligheter med å se for meg hvordan det skal fungere bra.

 

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet var jeg skeptisk til tilt-kontroll i Mario Kart. Men jeg er sikker på at siden dette er et in-house spill hos Nintendo, som i tillegg er en del av en velrespektert spillserie kjent for kvalitet, vil de ta seg tiden til å perfeksjonere kontrollen til det ytterste, slik som andre utviklere ikke har tatt seg tiden til. Så jeg har troen på at det kan fungere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...