Gå til innhold

liten, effektiv og stille cpu-kjøler?


TorOyvind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Noctua NH-U12F som er helt lik, bare større. denne er kjempebra! Og ettersom de er veldig like burde NH-U9F være rimelig god. Ellers så har du jo en rekke gode zalman cpu-kjølere.

 

Regner med det du mener er det største problemet er at den ikke kan være så høy, siden du sier du har lite kabinett.

 

Hvilket kabinett har du forresten? De fleste standard miditower har plass til de større luftkjølerne, det står oftest på hovedkortet

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Noctua NH-U12F som er helt lik, bare større. denne er kjempebra! Og ettersom de er veldig like burde NH-U9F være rimelig god. Ellers så har du jo en rekke gode zalman cpu-kjølere.

 

Regner med det du mener er det største problemet er at den ikke kan være så høy, siden du sier du har lite kabinett.

 

Hvilket kabinett har du forresten? De fleste standard miditower har plass til de større luftkjølerne, det står oftest på hovedkortet

 

 

Takk for svar.. jeg har "3R Systems Miditower, "R205B", Sort 3RR205B u/powersupply". Kjøpt fra netshop. Helt enkelt et.

 

Hovedkortet er Gigabyte GA-P35C-DS3R DDR2/DDR3. Er det noen begrensniger med dette? Har sjekket at det var kompatibelt på Noctua's sider.

 

Tenkte den kjøleren skulle passe fint til dette

Lenke til kommentar
Skal bytte ut min originale cpu-kjøler til min q6600, begynner å bli lei av at den bråker ved den minste belastning. Har ikke så alt for stort kabinett.. er denne Noctua NH-U9F bra?? :hmm:

 

Eller kan det anbefales noen andre..?? takk for svar! :D

 

 

hei har hatt den kjøleren på min q6600 og jeg ikke klage på den men viss du skal oc så er det på det kaldeste jeg vil ta den

største av den

ulenpen er at det er kun 3 pin kontakt for meg med 4 pin kontakt til cupfan for da går den på full mæle

Lenke til kommentar

ingenting vondt å si om Noctua NH-U9F. Har den selv på en E6750, holder cpu på under 30grader idle, og rundt 40ved fullt kjør. Har ikke klokket da. men vifta mi går ikke rundt, trekker kun luft fra strømforsyninga. har bremset den ned til et minimum for å slippe støy.

 

EasyTune (gigabyte sitt overvåkningsprogram) rapporterer at vifta går på 0 rpm..

Lenke til kommentar
ingenting vondt å si om Noctua NH-U9F. Har den selv på en E6750, holder cpu på under 30grader idle, og rundt 40ved fullt kjør. Har ikke klokket da. men vifta mi går ikke rundt, trekker kun luft fra strømforsyninga. har bremset den ned til et minimum for å slippe støy.

 

EasyTune (gigabyte sitt overvåkningsprogram) rapporterer at vifta går på 0 rpm..

Min Q6600 (G0) ligger på max 19 grader idle når jeg kjører NH-U12F på standard viftehastighet. Noe som ikke lager serlig mye lyd. På 3,9 ghz oversteg den ikke 48 grader max, max load.

Lenke til kommentar
Min Q6600 (G0) ligger på max 19 grader idle når jeg kjører NH-U12F på standard viftehastighet. Noe som ikke lager serlig mye lyd. På 3,9 ghz oversteg den ikke 48 grader max, max load.

 

Det vil da med andre ord si at du har det kjøligere enn 19 grader på rommet du da. :) Hvordan er forresten Thermalright Ultra 120 Extreme i forhold til NH-U12F? Står mellom disse to kjølerne nå, og jeg vet ikke enda hvilken av de jeg skal ta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

svarte altså, fikk en Noctua NH-U12F, fet som faen, men den var jo alt for stor for mitt kabinett. Må returnere den igjen :(

 

Kabinettet mitt er 18cm bredt ca. Jeg skal bestille Noctua NH-9F 92mm, den er ca 12cm høy (u12f er ca 15,5cm). Tror dere den vil passe? Bestilte den først, men var ikke på lager så fikk 120mm istedet som erstatning.

 

Eller har dere noen andre små kjølere å anbefale? Hjelp! Lest om en liten Zalman-kjøler, men den fikk elendig kritikk i test.

 

Big-tor

Lenke til kommentar

Eg ble veldig positivt overrasket over disse kjølerne fra NorthQ, og bruker de både i htpc og i noen 1U "servere", billig, stille og kjøler overraskende bra - men eg har i utgangspunktet effektgjerrig hardware..

 

60mm vifte, kjøler inkl vifte 119x91x27 (BxDxH) mm, de finnes med 92 og 120mm vifter også, men da noe høyere tror eg.

 

NorthQ NQ3393, Media Center Cooler Copper

NorthQ NQ3390, Media Center Cooler Alu.

Lenke til kommentar
Eg ble veldig positivt overrasket over disse kjølerne fra NorthQ, og bruker de både i htpc og i noen 1U "servere", billig, stille og kjøler overraskende bra - men eg har i utgangspunktet effektgjerrig hardware..

 

60mm vifte, kjøler inkl vifte 119x91x27 (BxDxH) mm, de finnes med 92 og 120mm vifter også, men da noe høyere tror eg.

 

NorthQ NQ3393, Media Center Cooler Copper

NorthQ NQ3390, Media Center Cooler Alu.

Ser ut som fine kjølere dette, men virker ikke så effektive til såpass varm cpu som q6600. men 92mm og 120mm er under vurdering. takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...