Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen er galt med forumet nå da? Når jeg går inn ser jeg en lang remse med navn på de som har laget emnet og når, og jeg må tryke på det for å lese det!!

Er dette nytt av forumet, eller det noe galt med dataen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva faen er galt med forumet nå da? Når jeg går inn ser jeg en lang remse med navn på de som har laget emnet og når, og jeg må tryke på det for å lese det!!

Er dette nytt av forumet, eller det noe galt med dataen min?

Rimelig OT dette da, men klikk på Options-knappen og velg Display mode standard.

Skrevet

Eg har spelt litt no, og har komt til ein plass som hette Crypt, enls. der trenge eg ein fakkel (torch) eller Cat potion. Kor finne eg fakkel? eller Cat potion?

Mvh Sheriff90

Skrevet
Eg har spelt litt no, og har komt til ein plass som hette Crypt, enls. der trenge eg ein fakkel (torch) eller Cat potion. Kor finne eg fakkel? eller Cat potion?

Mvh Sheriff90

Cat potion må du lage. Fakkel finner du (loot) i husene nær byporten (den enden der "reverend" er).

Skrevet

Blir nok trukket 400kr fra kontoen min i morra, om de har det på Elkjøp! Lest så mye positivt om det, og nesten det eneste negative er lastetiden (noe jeg håper går kjapt på pcèn min med 2gb ram og 2.66Ghz prossesor). Håper også som sagt at PC-en min greier å dra det ganske bra uten for mye lagg på medium, men etter som dere har antydet, burde dette gå bra.

Så nå gleder jeg meg til morra dagen, bare de har det da :new_woot:

Skrevet
Blir nok trukket 400kr fra kontoen min i morra, om de har det på Elkjøp! Lest så mye positivt om det, og nesten det eneste negative er lastetiden (noe jeg håper går kjapt på pcèn min med 2gb ram og 2.66Ghz prossesor). Håper også som sagt at PC-en min greier å dra det ganske bra uten for mye lagg på medium, men etter som dere har antydet, burde dette gå bra.

Så nå gleder jeg meg til morra dagen, bare de har det da :new_woot:

Lastetid blir det uansett. Har selv en duo-core 3GHz prosessor, og 2GB RAM (XP) men opplever likevel loading hver gang jeg går ut av en bygning. Men det betyr lite, for min del.

Spillet er fantastisk! Aldri opplevd så god atmosfære og historie i et spill, i hvert fall ikke RPG. Knuser Oblivion (og Morrowind for den saks skyld) langt ned i støvlene. Questene er også veldig morsomme, og selv om jeg vanligvis bare løper gjennom spill får jeg faktisk lyst til å gjøre alt her. Kampsystemet er bare elsk, så utrolig mye mer engasjerende enn vanlig RPG-kamper. Og grafikken er nydelig på alle måter (denne helga har jeg spilt en del Witcher, og Crysis demoen. Gjett hvilket spill jeg likte grafikken best på?)

Også kult at det du velger påvirker historien. Nå leker jeg litt detektiv i spillet, noe som er veldig underholdende.

Dette kan bli årets spill for min del!

Skrevet

Ok. Takker så mye for fyldig svar Jakoozie. Siste spillet jeg kjøpte tror jeg var Twilight Princess på GC, og har egentlig aldri hatt bra nok bærbar til å spille noe særlig bra spill (med unntak av AoE 3), så dette blir digg å ha på reinversdager ;)

PS: Vil det hjelpe mye på ytelsen på spillet om jeg skrur av aero på Vista?

Skrevet
-Er det noen her som kan sammenligne hvor stor verdenen er i forhold til spill som gothic 3 og oblivion?

Det aner jeg ikke. Men du skal vite at dette er ikke et "free roaming" spill. Du må "klare" et område før du kan gå videre, vanligvis. Så hvor stor verdenen er har vel lite å si når du ikke kan gå hvor du vil..

Skrevet
Etter du har "låst opp" nye områder, kan du vel gå hvor du vil, når du vil, i disse områdene?

Hmm kanskje. Er ikke sikker faktisk. Du får noe teleporteringsgreier etter en liten stund, så kanskje du kan bruke det...

Skrevet
Flott grafikk og stemning i solnedgang i alle fall :) Musikken er suveren....

Vel....jeg ble beskymret da det metal/heavy musikken kom under "tutorial" delen....heldigvis har jeg ikke hørt noe til den siden. Så da er jeg gla.

Ja, musikken er fantastisk.

Skrevet
Jeg har akkurat kommet til Vizima. The Beast var tung. Etter 4 tap med å gå head-on på han begtbte jeg springe i ring for og regenerere liv.

EDIT: BTW hvor finner jeg savene mine?

Hos meg ligger de i witcher mappen, som ligger i "mine dokumenter"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...