Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Server starter ikke - Hva mangler?


Anbefalte innlegg

Heisann

Det står en hel haug her om maskiner som ikke booter og gjerne er det PSU eller hovedkort som er dødt. Men jeg sliter litt akkurat nå med tilfeldighetene.

 

Vi har en Armed Assault spill server som går 24/7, men her før helgen så skulle vi på mini-LAN og skulle såklart ha med oss vår lille dedikerte server. Ved ankomst startet ikke serveren opp i det hele tatt. Oki, jeg fyrte opp laptoppen og lagde en dedikert server slik at helgen blei reddet.

 

På mandagen så var det å begynne å feilsøke.

 

Orginalt oppsett:

  • Asus P5W DH Deluxe
  • Intel C2D E6600
  • Antec 550W PSU
  • Nvidia GF 6500 GPU
  • 2 stk S-ATA disker
  • 2 stk DVD-spillere
  • OCZ minne

Alternativt oppsett:

  • DFI Infinity 975X/G
  • Intel C2D E6400
  • MIST 600W PSU
  • Nvidia GF 7600 GPU

Hva er symptomene:

  • Alle vifter fyrer
  • Diskene starter
  • Status på hovedkortet virker
  • Ingen POST beep
  • Ingenting på skjerm

Hva er prøvd:

  1. Koblet vekk alle disker
  2. Koblet vekk alle dvd-spillere
  3. kun brukt 1 minnebrikke om gangen
  4. Prøvd minnebrikkene i forkjellige spor
  5. Byttet spor til GPU
  6. Testet 2 andre PSU
  7. Testet med ennet hovedkort
  8. Testet med annen CPU
  9. Testet med annet GPU
  10. Resatt BIOS - Både via jumper og tatt ut batteriet

Hva er status:

Akkurat så starter ting opp, vifter og lys, men powerled blinker som om den er i hvilemodus? Rask blinking

Kommer ingenting opp på skjermen.

Ingen BIOS beep

Det spiller ingen rolle om jeg bruker ASUS eller DFI hovedkortet, hvilken som helst PSU....

 

Nå aner jeg ikke lenger hva jeg skal prøve. Vi har ikke fått bekreftet at minnebrikkene er OK eller ikke enda. Noen som kan hjelpe meg å komme inn på rett spor igjen. Trodde kanskje at hovedkortet skulle lage lyd og at POST skulle si at minne manglet, nå som jeg starter den uten minnebrikker.

 

Jeg veit det er mulig, men sliter med tanken på at jeg skal ha 2 defekte hovedkort.

 

Noen Tips :hmm:

 

 

Best retard NoBrainer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki takker så langt. Glemte som dere påpekte å skrive ned at jeg hadde prøvd flere forskjellige skjermer, nemlig totalt 4.

For meg så virker det også som om hovedkortet har gått, men det er litt kjipt med 2 defekte hovedkort på 2 dager. Det er liksom litt vel utgjort.

 

Men dere sier at uten RAM i skal man uansett få POST Beep hvis alt annet er ok??

 

For det var det jeg mente også. Jeg får vel låne noe minne fra et sted og teste litt tenker jeg. Men maskinen står på jobben så jeg rekker ikke før i morgen.

 

Takker og bukker for svar så langt

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har prøvd som prøves nå er å la batteriet være ute et par timer, mens jeg resetter bios. Så har jeg alle kabler fra PSU ut også. Så får vi se hva som skjer.

 

Men en koslig ting med slike feil er at du rekker å sette opp UT04 server internt på jobben... :whistle:

 

Sender takk til UT-gutta for å lage spill som faktisk kjører veldig bra på så JÆ**A dårlig jobb pc'r... hihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...