Gå til innhold

Telenor HSDPA i Oslo nå? *Neppe*


Anbefalte innlegg

Har de to siste dagene fått Hsdpa dekning med Telenor I oslo, har ikke rukket å måle ping og hastighet enda.

Har ikke sett noe offisiellt fra Telenor enda, men TytnII Viser en stor H når den laster ned og opp.

Noen andre som har opplevd det samme, eller er det telefonen som roter?

 

*Nvm, har målt litt nå, med telefonen som modem, får ikke direkte imponerende hastigheter, 300+ kbit/s, og ping fra pokker i voll, 200~300 til vg.no Så altså enten veldig lite imponerende Hsdpa hastighet, eller antagelig (god) gammel 3G hastighet.

Ahh, den entusiasmen en liten H kan vekke..

Endret av Moondawg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er enkelte steder man vil få HSDPA-dekning i dag med Telenor og det er stort sett i Oslo og Bergen, men ikke mange steder som er oppe enda. Kommer en lansering 1. november med en del PC-er med simkort-leser som støtter HSDPA så å tippe den datoen kan umulig være veldig galt.

 

Har i flere dager nå, på Østlandet, fått nedlasting med super-3g,eller hspda, på min Samsung U700. Det vises en 3g+ når jeg opplevere dette. I motsetning til vanlig 3g, (uten +). Internettsider og nedlastning går ihvertfall fortere med 3g+.

 

mvh

Lenke til kommentar

Hmm, så telefonen var altså ikke helt på jordet.

 

Men da var testresultatene mine skremmende.

Det skal også sies at jeg før jeg målte, hadde jeg inntrykk av at opera 8.65 gikk mye raskere en tidligere.

En ting som slo meg da jeg målte hastighetene var at bildet kom ned veldig fort de første sekundene, for

så og bremse ned veldig. Kan det være Telenor som har lagt inn en begrensing i forhold til streaming, mobile torrents osv? Hsdpa nodene har jo begrenset kapasitet, så det er kanskje en mekanisme for at ingen skal ta opp hele båndbredden. Ren spekulasjon, selvsagt.

Endret av Moondawg
Lenke til kommentar

Telenor har åpnet HSDPA, populært kalt Turbo3G nettet i blant annet Oslo. Dette ble lansert på fredag om jeg husker rett.

 

Jeg har fått HSDPA dekning og hastighet flere steder og dette merkes så utrolig når man surfer og særlig når filer blir lastet ned.

 

Laster jeg ned musikk fra musikkbutikken til Telenor, går det kort tid før sangen er nedlastet. Slik man ønsker at det skal være :)

 

Tenk dere iPhone med HSDPA. Det hadde vært reell surfing det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...