Gå til innhold

HJELP! Hvordan utnytte mitt nye skjermkort best mulig???


Glasgrekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :woot:

Har kjøpt meg ett nytt skjermkort. Dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR AGP,

(V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail

Håper jeg ikke har kjøpt ett drittkort!?!? :evil: Har ikke så veeeldig greie på alt dette med skjermkort. Men ble fortalt at dette skulle være OK! :roll:

Men det jeg lurer på er hvordan jeg kan utnytte dette kortet best mulig?

Skjønner meg ikke på alle disse innstillingene til kortet og disse "fremmeduttrykkene" som: Anti-aliasing 2x, 4x osv, anisotropisk filtrering av eller på og disse OpenGL innstillingene??? Hva er liksom de optimale innstillingene? Hvis det er mulig da!

Jeg har en Pentium III 1.0 Ghz, 512mb ram, SB Live 1024 etc...

 

Mvh

Gladgutt med nytt skjermkort :D:rofl:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan starte med og laste ned nyeste detonatordriveren på www.nvidia.com

Det er aller viktigst. Det andre har jeg ikke så mye peiling på selv, men husk at de fleste spill har standardinnstillinger i konfigurasjon som er stilt inn på lav grafikk (For å si d rett ut på en ukomplisert måte) Der kan du prøve deg fram med innstillingen for å få best mulig grafikk og flyt i spillet.

 

Men for al del last ned nyeste detonatordriverne. De som følger med kortet er helt bånn i bøtta!

Skrevet

Takker for god hjelp. Detonatordriveren er nedlastet og installert. Men hva betyr disse ordene anisotropisk filtrering, anti-aliasing og vertical sync? Fancy uttrykk! :o

 

Mvh

Little Me

:woot::woot:

Skrevet

Hvis du går på skjerminnstillinger, og sjekker den folderen der du stiller inn oppløsning, er det en knapp som heter avansret, og der finner du innstillingene for AA og v-sync

Gjest Slettet+891234
Skrevet

Antialiasing: Teknikk for å eliminere hakkete linjer i datagrafikk ("jaggies"), som oppstår fordi f.eks. en skrå linje tegnes opp med for lav oppløsning. Utjevningen gjøres ved å jevne ut skarpe kontraster mellom to regioner med ulik farge. Kort sagt gjør den grafikken gjevnere og penere. Mellom 2x-5x burde være et passende forslag for ditt oppsett, avhendig av spill.

 

Anisotropisk filtrering (aniso): Når man skal legge teksturer på 3D-objekter "filtrerer" grafikkortet teksturene for å finne riktig fargenyanse. Denne filtreringen kan gjøres i ulike nøyaktighetsgrader, fra bilineær via trilineær til anisotropisk (mest nøyaktig). Å skru på anisotropisk filtrering i driverinnstillingene til skjermkortet ditt (eller rett fra en spillmeny) vil gi deg litt dårligere framerate, avhengig av hvor smart algoritmen i kortet er. Imidlertid vil særlig flater som blir sett på skrå, som et mønstret gulv som strekker seg bortover, fremstå som skarpere.

 

Vsync: Short for Vertical Synchronization, VSYNC is a signal used to describe the process or set a value telling the monitor when to draw the next vertical line. The time it takes for this to occur is measured in Hertz (Hz).

 

Raskt sakset fra nettet..

 

 

//sindre

Skrevet

Du kan lese hvordan man skrur av VSync her: www.home.no/lith/slimplains.htm#vsync

 

Siden er CounterStrike retta (for de som klager over at de ikke får 100FPS), men det blir jo det samme uansett hva du bruker det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...