Gå til innhold

Skal sette sammen ny PC, og lurer på noe...


Anbefalte innlegg

Asus P5B-V, G965, Socket-775, ATX, VGA, GbLAN, SATAII, DDR2, Firew, 2xPCI-Ex16

 

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

 

Hitachi Deskstar T7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

HIS Radeon HD 2600 XT 512MB GDDR3, IceQ, PCI-Express, DVI/HDMI/HDCP, "Turbo"

 

 

Har tenkt å sette sammen en PC av dette, og lurte på, hvor sterk strømforsyning trenger jeg for dette? Den jeg har nå er på 450W, tror jeg, og vil ikke ende opp med å ikke kunne starte min nye PC på grunn av mangel på strøm :)

 

Og en ting til, når man kjøper RAM, lønner det seg å ha store eller små brikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å sette sammen en PC av dette, og lurte på, hvor sterk strømforsyning trenger jeg for dette? Den jeg har nå er på 450W, tror jeg, og vil ikke ende opp med å ikke kunne starte min nye PC på grunn av mangel på strøm :)

 

- Jeg postet denne oversikten under Strømforsyning for litt siden, du kan ta en titt på den. Det er ingen endelig fasit, men du ser nå hva de store systemene krever. 450w skal gå greit. Men uansett trenger du ikke kjøpe ny før du har fått testa den du har. Du får iallfall starta pc`n, det kan jeg garantere :) Du vil ikke få noe problem før du begynner å stappe inn flere disker o.l som krever strøm, eller kjøre spill på full guffe og med kraftig overklokking.

 

Og en ting til, når man kjøper RAM, lønner det seg å ha store eller små brikker?

 

- Ikke helt sikker på hva du mener med dette, men 2048MB skal gå fint det. Men kanskje du kunne gått for noen som er litt kjappere? PC6400 f.eks.

Lenke til kommentar
Har tenkt å sette sammen en PC av dette, og lurte på, hvor sterk strømforsyning trenger jeg for dette? Den jeg har nå er på 450W, tror jeg, og vil ikke ende opp med å ikke kunne starte min nye PC på grunn av mangel på strøm :)

 

- Jeg postet denne oversikten under Strømforsyning for litt siden, du kan ta en titt på den. Det er ingen endelig fasit, men du ser nå hva de store systemene krever. 450w skal gå greit. Men uansett trenger du ikke kjøpe ny før du har fått testa den du har. Du får iallfall starta pc`n, det kan jeg garantere :) Du vil ikke få noe problem før du begynner å stappe inn flere disker o.l som krever strøm, eller kjøre spill på full guffe og med kraftig overklokking.

 

Og en ting til, når man kjøper RAM, lønner det seg å ha store eller små brikker?

 

- Ikke helt sikker på hva du mener med dette, men 2048MB skal gå fint det. Men kanskje du kunne gått for noen som er litt kjappere? PC6400 f.eks.

Vel, jeg har tenkt å klare meg uten overklokking og med den disken i starten, hvertfall, så det blir ikke noe problem da :>

 

Og med RAM, så tenkte jeg, om du har 4x512MB eller 2x1024, har dette noen påvirkning på ytelse? Og er det stor forskjell på PC5300 og PC6400?

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...