Gå til innhold

Hjelp til fattern sin PC


Anbefalte innlegg

Hei! Skal bestille noen deler til min far sin PC. Har vært defekt enstund nå etter at jeg fant brennmerker på hovedkort og PSU. Noen som vet hva dette kan komme av?

 

Så jeg vurderer å bestille nytt Hovedkort og PSU til han nå,men tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg litt ut her.

 

Har fra før :

 

Thermaltake Xaser III Lanfire Aluminium - Kabinett

Han skal bruke min CPU som er : AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

 

Så er jeg da usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge. Psu velger jeg som det passer,vil nok velge et passe dyrt PSU og lese litt bruker erfaringer og evt. tester , eller har dere noen forslag til bra PSU?

 

Håper dette er greit nok skrevet da:P

 

Håper på noen tilbakemeldinger,hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kvalitets strømforsyning som ikke er alt for overkill: Corsair HX520W

Denne strømforsyningen er dønn stabil, og har 5 års garanti. Den er også modulær, som vil si at du kan ta av de kablene du ikke trenger, slik at det ikke blir så mye rot inne i PC-en xP

 

Det beste 939 hovedkortet som er å få kjøpt idag er Asus A8N32-SLI Deluxe. Har selv hatt dette kortet, men bare med en chipset vifte som bråkte som et helv.. Dette kortet er det samme, bare at det er lydløst :thumbup: Det har støtte for SLI, noe som faren din helt sikkert ikke har bruk for.. :D Hovedkortet er veldig stabilt, og har mange innstillinger, og bra overclockings muligheter.

 

Før du bestiller ville jeg ha skjekket hvilken RAM faren din har. Viktig at han har DDR ram, og ikke SDRAM. (Han har sannsynligvis ikke det, hvis ikke hovedkortet til faren din er eldgammelt.) En ting til er at hovedkortet er litt sær på Corsair ram, noe jeg selv merket, og som står i brukermanualen, så ikke kjøp dette hovedkortet hvis du har Corsair RAM. (Blir masse ustabiliteter, og trøbbel.)

 

Mvh Nautique : ))

Endret av Nautique
Lenke til kommentar
En kvalitets strømforsyning som ikke er alt for overkill: Corsair HX520W

Denne strømforsyningen er dønn stabil, og har 5 års garanti. Den er også modulær, som vil si at du kan ta av de kablene du ikke trenger, slik at det ikke blir så mye rot inne i PC-en xP

 

Det beste 939 hovedkortet som er å få kjøpt idag er Asus A8N32-SLI Deluxe. Har selv hatt dette kortet, men bare med en chipset vifte som bråkte som et helv.. Dette kortet er det samme, bare at det er lydløst :thumbup: Det har støtte for SLI, noe som faren din helt sikkert ikke har bruk for.. :D Hovedkortet er veldig stabilt, og har mange innstillinger, og bra overclockings muligheter.

 

Før du bestiller ville jeg ha skjekket hvilken RAM faren din har. Viktig at han har DDR ram, og ikke SDRAM. (Han har sannsynligvis ikke det, hvis ikke hovedkortet til faren din er eldgammelt.) En ting til er at hovedkortet er litt sær på Corsair ram, noe jeg selv merket, og som står i brukermanualen, så ikke kjøp dette hovedkortet hvis du har Corsair RAM. (Blir masse ustabiliteter, og trøbbel.)

 

Mvh Geisner : ))

Helt enig ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...