Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jentetrøbbel. Dama har vanskeligheter med å komme over eksen.


Gjest Uvisst

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å legge ut om privatliv å håpe på noen gode ideer eller råd.

Min alder: 20

Dama: 19

 

Nå har det seg slik at jeg er i militæret. Jeg ble sammen me ei jente i sommer. (Den beste i verden etc blablabla)

Jenta kom for ikke lenge siden ut av et forhold. Dette forholdet, har jeg fått inntrykk av, var veldig dårlig. (Stor avstand, og fyren var en drittsekk)

For en stund siden sluttet hun veldig plutselig å ringe. Jeg ringte henne da, og hun begynte å gråte. Snakka om at hu fremdeles ikke hadde komt over eksen. Hu sa også at hu følte hu hadde blitt sammen med meg av feil grunn, at hun hadde gjort det for å prøve å komme over eksen.

 

Et par dager gikk, og det nærmet seg perm. Jeg spurte henne da om hu fremdeles var interresert i å treffe meg når jeg var hjemme, dette var hu jo selfølgelig. Permen var bra, og alt var bra.

 

Helt til nå nylig.

Jeg var hjemme på perm igjen og vi koste oss. Vi lå i senga å koste oss, men måtte stoppe fordi hu hadde mensen. Hu sa at hun skulle bli ferdig med mensen 2 dager senere ca.

3 dager senere hadde hun vistnok fremdeles mensen så vi kunne ikke ha sex. Og mensen hadde vist begynt dagen før tidligere nevnte kosestund. (Ikke missforstå her, vi hadde det veldig fint ellers og ingenting tydet på at noe var galt, med unntak av mensen klusset).

 

Så var det fredag, permen slutta mandag og jeg kunne ikke være med henne lørdag og søndag.

Jeg ringte henne på fredags morgen og lurte på om vi skulle finne på noe. Dette var godt motatt, men det måtte skje etter klokken 1800.

Jeg sendte et par meldinger klokken 1800 men fekk ingen svar. Klokken 1900 fikk jeg en melding av en kompis, som hadde truffet henne på byen, og lurte på hvor jeg var. Jeg ringte henne da og lurte på hvor hun var, og hvorfor hun ikke hadde svart på meldinger.

Hu svarte da at hu ikke hadde hatt batteri på mobilen, og at hu hadde planer hu ikke kom seg unna.

 

Dagen etterpå fikk jeg den klassiske "vi må prate" meldingen.

Jeg ringte henne å det kom frem at hu fremdeles hadde problemer med å komme over eksen, og at hu var usikker på om hu klarte å være sammen med meg på grunn av dette. Hu sa at hu trengte litt "space" til å tenke. (masse snørr å tårer inkludert)

 

Nå har det gått ca 10 dager, og jeg har snakka max 5 minutter med henne. Jeg har sakt fra til henne at hu må ta den tiden hu trenger, at jeg elsker henne og syns hu er verdt å vente på.

 

Jeg er ganske frustrert for tida, tenker på henne konstant og vil ikke miste henne.

Jeg har snakka med ei venninde, som syns jeg burde si fra til dama, å si at jeg ikke holder ut, at hu må komme med et valg.

Men, jeg er for feig. Jeg tårer ikke ringe henne å tvinge henne til å velge, jeg er redd for å bli dumpa. Jeg elsker henne jo og vil ikke miste henne.

 

 

Håper noen har noen tips / erfaringer / tanker å komme med her.

Oppmuntriner og trøstende ord er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti noe lignende hvor en jente jeg har hatt følelser for og har vært godt i gang med plutselig har trukket seg vekk og ikke svart på meldinger og slikt pågrunn av en annen gutt. Selv føler jeg at det er sinnsykt barnslig oppførsel, både i mitt og ditt tilfelle, og hvis det ikke bedrer seg snart så ville jeg gitt meg, ihvertfall for en stund. Og tro meg, jeg vet det er lettere sagt enn gjort as >.< Det virker som hun fortsatt kan ha følelser for eksen sin og du får bare la det gå og se hvordan det utvikler seg, men oppretthold vennskapsforholdet til henne.

 

Og ikke få dårlig selvtillit av dette, det er hun som oppfører seg på trynet ovenfor deg og bare vær sterk og inngå et kompromiss med henne. Jeg satt også lenge og deppa og tenkte på henne helt til jeg bestemte meg for å trekke inn magen og innse de harde fakta at jeg måtte komme meg videre. Kom deg ut, gjerne på fest og det er lov å drukne sorgene sine i litt alkohol. Det hjelper å komme seg ut med venner og andre jenter og trekke frisk luft og nyte andre sider ved livet. Håper det funker for deg og :)

 

Jeg sier for all del ikke at dette er lett, det kan gjøre så sinnsykt vondt at man nesten ønsker å hoppe foran toget, men smerten varer ikke evig og den beste kuren er å ikke tenke på det, men det gjør man hvis man sitter hjemme :)

Lenke til kommentar

Trådstarter her.

Takk for svar.

Vet jeg burde snakke med henne personlig, men jeg er jo i militæret så det går ikke før om en måned.

Vet at jeg også burde komme meg ut å ikke sitte inne å syns synd på meg selv, men det skjer heller ikke før neste perm...

 

Vanskelig situasjon dette her :(

Lenke til kommentar

Dette blir kanskje litt rett fra levra, men hadde eg vore deg hadde eg ikkje godtatt den vinglinga der. Jenta har det kanskje kjipt, men å vingle sånn som det der medfører jo pain for deg også. Du er 20 år og har god tid til å treffe andre jenter.

 

Terminer forholdet, men oppretthold vennskapet.

Lenke til kommentar
liten pause, du er ikke så mye del i livet pga millitaen, vel, se her. er vel nok pause med tæret. kjøp konfekt og blomster funker alltid.

 

Det er det jeg også tenker, jenta får jo masser av tid til å tenke seg om å ha pause. Jeg kommer jo ikke hjem før om 1 måned.

Det som plager meg er at hu ikke ringer eller sender meldinger. Hu har liksom kutta all kontakt :(

Hu har sagt til meg at hu vil helst at hu ringer dersom hu vil prate. Men hva med meg da?

Er sint, trist og irritert på en gang her :(

Lenke til kommentar

Virker som du sitter i klisteret her, men jeg synes ikke du skal ta kontakt med henne på en stund. Uansett hvor hardt det er så må du bare klare å tenke på noe annet, finn deg en hobby eller noe i den duren som får tankene dine til å streife over på andre ting. Sånn som det høres ut så er ikke hun moden nok, tross alderen, til å være i et forhold og du fortjener bedre. Hold ut den siste tiden i militæret og se om følelsene er like sterke da, hvis de er det så oppsøk henne og snakk med henne face-to-face på tomannshånd :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...