Gå til innhold

Hvordan få 100 fps

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ikke mye om d hær så vær så snill å hjelp:)

har en skjerm, 60 hz

skjermkortet : geforce 8800 GTS 640 mb

hørt rykter om at med refreshlock skal jeg kunne klare å få skjermen til å yte 100hz(cs1.6), men får den bare opp til 75

hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en skjerm, 60 hz

hørt rykter om at med refreshlock skal jeg kunne klare å få skjermen til å yte 100hz(cs1.6), men får den bare opp til 75

hva skal jeg gjøre?

Skru av Vsync og skriv maxfps 130/fpsmax 130

Skrevet

Det der er vel for å endre maks fps i CS.

Hvis jeg skjønte trådstarter riktig så vil han vel heve hz-en på selve skjermen?

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Hvilket spill er dette til..? :)

CS:

Sorry.

EDIT: Når det gjelder CS, så poster du det i CS forumet. Se i sticky så får du også svar på hvordan du skaffer 100 fps på CS.

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet

har en skjerm, 60 hz

hva skal jeg gjøre?

herregud.. vi skal ikke bare bytte i mitt gamle skjermkort ? har et Ge4600Ti liggende jeg får 100fps i cs1.6 med.. så kan jeg få ditt og få full fps i spill der du faktisk har bruk for et slikt skjermkort.. :)

Skrevet

Det der er vel for å endre maks fps i CS.

Hvis jeg skjønte trådstarter riktig så vil han vel heve hz-en på selve skjermen?

Leser du tittelen på tråden så finner du også hva han er på jakt etter, nemlig 100fps++

Dette kan fikses ved å skru av Vsync på skjermkortet og skrive kommandoen i console..

Skrevet (endret)
Ja, men det er forskjell på 100 fps i spillet og 100 fps på skjermen. Han sier han vil ha 100 fps på skjermen.

Å herregud....... Da får du fortelle han hvordan han får 100fps på skjermen.. Spillet kan vise 100 bilder pr. sekund.. Skjermen kjører på en frekvens (Hz) som har 75 svingninger(hendelser) i sekundet.

Han kan kjøre på 75Hz men samtidig la spillet kjøre med 100 bilder pr. sekund, dette gjøres ved å skru av Vsync som synkroniserer Hz og FPS.

Endret av Bjohansen
Skrevet (endret)
Ja, men det er forskjell på 100 fps i spillet og 100 fps på skjermen. Han sier han vil ha 100 fps på skjermen.

Å herregud....... Da får du fortelle han hvordan han får 100fps på skjermen.. Spillet kan vise 100 bilder pr. sekund.. Skjermen kjører på en frekvens (Hz) som har 75 svingninger(hendelser) i sekundet.

Han kan kjøre på 75Hz men samtidig la spillet kjøre med 100 bilder pr. sekund, dette gjøres ved å skru av Vsync som synkroniserer Hz og FPS.

Haha

Jeg vet da ikke hvordan man får 100hz på en 60hz skjerm:P

Jeg bare kverulerer...

Eller når jeg tenker meg om så kan du vel bare gå i innstillingene får skjermen å huke vekk "skjul modi som denne skjermen ikke kan vise". Men dette kan vel ødelegge skjermen.

Endret av GW
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)
Hvilket spill er dette til..? :)

CS:

Sorry.

EDIT: Når det gjelder CS, så poster du det i CS(link) forumet. Se i sticky så får du også svar på hvordan du skaffer 100 fps på CS.

Se i sticky. Står ikke svaret der, lag en ny post i CS forumet!

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet

Vet at du vil ha 100 fps på skjermen, men har du først skrudd på 100 fps i spillet? Standard i cs 1.6 er 72 fps, men du kan endre det ved å skrive dette i consolen: fps_max 101

Vet ikke om du visste om dette fra før, men , men Just in Case

Skrevet (endret)
Vet at du vil ha 100 fps på skjermen, men har du først skrudd på 100 fps i spillet? Standard i cs 1.6 er 72 fps, men du kan endre det ved å skrive dette i consolen: fps_max 101

Vet ikke om du visste om dette fra før, men , men Just in Case

Jeg skrev det lengre opp, men brukte 130 som eksempel.

Endret av Bjohansen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...