HoaXed Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Hei, jeg har en spørring hvor jeg skal sende epost til alle som har krysset av for at de vil ha nyhetsbrev. Siden jeg har flere tjenester har jeg kalt en kolonne for t_nyhetsbrev hvor de som skal ha har "1" i feltet. Jeg øsnker å ta ut alle i en variabel med følgende kode; $q = mysql_query("SELECT `epost` FROM fc08_bruker WHERE `t_nyhetsbrev` LIKE '%1%'"); $finn = mysql_fetch_array($q); $til = $finn['epost']; Problemet er at jeg kun får ut den første eposten i $til. Forslag.
Invert Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Hei, jeg har en spørring hvor jeg skal sende epost til alle som har krysset av for at de vil ha nyhetsbrev. Siden jeg har flere tjenester har jeg kalt en kolonne for t_nyhetsbrev hvor de som skal ha har "1" i feltet. Jeg øsnker å ta ut alle i en variabel med følgende kode; $q = mysql_query("SELECT `epost` FROM fc08_bruker WHERE `t_nyhetsbrev` LIKE '%1%'"); $finn = mysql_fetch_array($q); $til = $finn['epost']; Problemet er at jeg kun får ut den første eposten i $til. Forslag. $q = mysql_query("SELECT `epost` FROM fc08_bruker WHERE `t_nyhetsbrev` LIKE '%1%'"); while($finn = mysql_fetch_array($q)){ print = $finn['epost']; } Istedenfor print kan du ha mail utsendelsen der mail().
Manfred Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 nyhetsbrev LIKE '%1%'? Hvorfor er det et wildcard, og hvorfor i H**** er noe som later til å være 1 eller 0 et tekstfelt??
HoaXed Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Skrevet 21. oktober 2007 nyhetsbrev LIKE '%1%'? Hvorfor er det et wildcard, og hvorfor i H**** er noe som later til å være 1 eller 0 et tekstfelt?? Prøvde først med WHERE ¨t_nyhetsbrev=1 men det gikk ikke så søkte opp her på forumet og fant noen som brukte LIKE=%verdi% men kan jo være feil det og.
roac Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor er det et wildcard, og hvorfor i H**** er noe som later til å være 1 eller 0 et tekstfelt?? All den tid datatypen BIT ble tatt ut av SQL Standarden, ser jeg overhodet ingen problemer med dette. Om 0 og 1 representeres med en ASCII-verdi eller en binær verdi har strengt tatt ingen betydning, men du kan selvfølgelig få noe "hjelp" av MySQL hvis du bruker tallverdi. Når det er sagt så hadde ikke jeg selv brukt char som datatype her, men det er mest av gammel vane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå