Gå til innhold

3ds max modell-konverterer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

Har en modell i .3ds-format jeg gjerne skulle fått lagret i en tekstfil med formatet

 

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

...

 

hvor 1 er linjens punkt fra og 2 er linjens punkt til. Veit at det er simpelt, men har laga mitt eget program som viser 3d modeller på denne formen og er interessert i å finne den slags konverterer... Noen forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når posten din ligger omtrent øverst i listen fra før av er ikke så mange bumper nødvendig. Om folk vet noe, svarer de, og så mye bumping oppfatter jeg som masing.

 

Hvorfor ikke benytte eksisterende program istedet for din egen fremviser?

Skrevet (endret)

MeshLab kansje?

 

Eller så kan du søke på ".filtype" i wikepedia.

 

Er det .stl filer du skal konvertere?

Endret av larskj16
Skrevet (endret)

Standard .obj lagres jo omtrent på den måten. Her er en obj-fil:

 

 

# TEST!#

# object potetgull #

v -3.432604 -2.335266 0.000000

v 2.632460 -2.335266 0.000000

v -3.432604 5.152206 0.000000

v 2.632460 5.152206 0.000000

v -3.432604 -2.335266 44.789406

v 2.632460 -2.335266 44.789406

v -3.432604 5.152206 44.789406

v 2.632460 5.152206 44.789406

# 8 vertices

 

g Box01

f 4 2 1 3

f 8 7 5 6

f 6 5 1 2

f 8 6 2 4

f 7 8 4 3

f 5 7 3 1

# 6 faces

 

g

 

Om du har skrevet en egen fremviser så er sjangsene små for at du skal kunne finne en exporter som skriver et matchende format. Da er det best å bare skrive en konverter selv, eller bruke et eksisterende filsystem.

Endret av slash

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...