Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig ytelse på god pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

nå merker jeg at jeg blir j***** irritert, kjøpte en ny PSU, Thermaltake ToughPower 850W. Men NEIDA får bare 4032 i score på 3dMark06. Netshop, at det går an å selge noe sånt..., jeg sendte den faktisk inn til reperasjon hos dem, de fikset ikke en dritt, skrev til og med en hel side om hva som var problemet .

 

"ser at reperatøren er klar med maskinen" er alt jeg fikk beskjed om fra Netshop, elendig kundeservice

 

Prøvde ut den der expected score på Futuremark siden, der sto min maskin nesten best, med over 10 000 i score.

 

Har da kastet bort 2000 kroner på ny psu, 3000 kroner på Windows XP cd'er (Kjøpte Xp Pro men mistet lisensen, og Windows XP Home) , har formatert en del ganger skjønner dere + de 10 000 kroner jeg betalte for denne dritt PC-en. Og tre måneder har jeg kaster bort for å få prøvd å fikse dette.

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
1. Installer alt av drivere, inkl. chipset-drivere.

2. En underdimensjonert PSU kan redusere ytelsen. Hvilken PSU har du?

3. Kjør 3Dmark med defualt-innstillinger.

1. Alle cd'ene med drivere som fulgte med PC-en har jeg installert

2. Thermaltake ToughPower 850W, mao mer enn kraftig nok

3. Installerte 3dMark06 og har ikke endret noenting, så det må jo være default

 

Det må jo være noen her inne som har litt peiling på data og vet hva som kan være problemet, jeg har det ihvertfall ikke. :(

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
GTS kortene er jo en jævla vits da:P

altså skal du ha kort kjør 2x 8800GT

Duh, rull inn a... Han sier jo at han har kjøpt det for en stund siden, dvs FØR man hadde releasedatoer på 8800GT. Dessuten er du ikke til mye hjelp når du bare gnikker det inn i såret hans på den måten er du vel?

 

Til trådstarter har jeg ikke noen gode tips siden alt jeg har kommet på allerede er nevnt, bare en ting jeg kan tenke på, og det er at du kan teste kortet i en annen maskin og se om du får en annen score da? Det kan jo være lurt å teste ihvertfall. Får du samme score på en annens maskin også, så må det være kortet ditt det er noe feil med.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Med 9 fps på COD4 kan du ikke ha hardware acceleration på. Det er ganske tydelig at det er noe galt med skjermkortet. Driveren eller fysisk feil på kortet. Prøv et annet grafikkort og se hva som skjer. Ellers kan det være tvunget 8x antialias på konstant eller noe slikt, men det ser du vel i spill? Er kantene avrundete eller taggete?

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Har du satt strømkontakt til skjermkortet inn rett vei? Det går an å klemme 6pinskontakten inn motsatt vei om du bruker litt (ikke nødvendigvis mye) makt. Den klemmen du trykker ned for å løsne kontakten skal stå vendt samme vei som "bildet" på skjermkortet.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Høres litt ut som den gangen da mitt 8800GTX bare bestemmte seg for å være Pci-e 1X. Alt var riktig instillit osv.. den ville bare ikke kjøre i Pci-e 16x modus når hovedkortet kjørte på en viss frekvens.

 

Uansett, så kan du sjekke hvilket modus du har i Everest, og gjerne i GPU-Z: http://www.techpowerup.com/gpuz/

:)

 

Hos meg stod det da: PCI-E 16X@1X

 

Har du satt strømkontakt til skjermkortet inn rett vei? Det går an å klemme 6pinskontakten inn motsatt vei om du bruker litt (ikke nødvendigvis mye) makt. Den klemmen du trykker ned for å løsne kontakten skal stå vendt samme vei som "bildet" på skjermkortet.

Da ville vel skjermkortet enten tatt kvelden eller, ikke startet i det hele tatt... (?)

Ps: 8800-kort starter ikke uten nok strøm. (altså vil den lage en infernalsk pipelyd om strømkabelen ikke er tilkoblet skikkelig)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

da PC-en var inne hos netshop spurte du de om de testet for HW feil jeg trur det kan være et eller annet som hindrer i PC-en mulig no ram feil? men alikevell spørs om du mister så mye på det, slet fryketlig med gamle PC-en min jeg å da fant jeg ut at jeg hadde defekt ram det boostet pcmark 01 den gang med 3000 poeng fra 10 til 13k hehe ( ja det er lenge siden ) prøv og last ned ultra boot disk og kjør hdd feil og ram feil kan være det :)

Endret av stigallan
Lenke til kommentar
lastet ned GPU-Z, der står det "BUS INTERFACE: PCI-E x16 @ x1"

 

Da har du i hvert fall funnet problemet, nå gjenstår det bare å finne en løsning hehe

Du sier at grunnen til at jeg får så lite ut av mitt 8800 GTS kort, er pga det??

Ja, da er det bra at jeg har funnet problemet!

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...