Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Båndbredde


Anbefalte innlegg

Kort sagt hva er egentilg båndbredde, og hvilken funksjon her det?

 

Fungere dette, og hva hjelper det for?

 

"Got your attention? Listen to this one, cause your gonna love me for it. Unfortunatly this is for PRO users only, because Home did not come with the GPEDIT.MSC ability. Regardless, XP sets aside 20 percent of your bandwidth for QoS applications, which no one ever uses. To rectify this, go to Start->Run-> Type: Gpedit.msc ::enter::

Navigate to Computer Configuration->Administrative Templates->Network->QoS Packet Scheduler. Now double click "Limit Reserve Bandwidth" and set it to "Enabled" AND set the Bandwidth Limit to 0 percent. Hooray! 20 percent more bandwidth!"

 

Hvor "på dataen" merker jeg at jeg har tjent noe på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bandwith mener de nok her "størreslsen" på internettilkoblingen. Det de sankker om her er vel en innebygd funksjon i XP som, vel jeg er ikke sikker på hva den gjør, men den bruker da en del av internett linjen din, opp til 20%. Så hvis du f.eks har en 100Kb/s linje så vil den da bruke opptil 20kb/s, og du vil sitte igjenn med 80kb/s. Du vil altså merke det på internetthastigheten din.

Lenke til kommentar

Jeg har testet dette etter å ha sett tester av disse instillingene flere steder.

 

Og kan bare si med en gang at det er bare "bull"

Hastighet med QoS slått på 240Kb, hastighet med QoS lått av 240Kb.

Dette er kjørt opp mot itavisen's speedometer

 

Har heller ikke merket noe på det ved "internt" bruk heller på 100MBitz nettverket.

 

-BUFF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...