Gå til innhold

Joggeturer i Oslo ønskes: Etterstad/Vålerenga/Helsfyr


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på tips til hvor jeg kan jogge i området Etterstad/Vålerenga/Helsfyr i Oslo. Bor ved Etterstad skole, og ønsker helst å unngå asfalt og eksos dersom det lar seg gjøre (vet det er mye å håpe på).

 

Man kan jo ta buss etc ut av byen, men det blir litt lite effektivt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går sykkelstier fra Kampen Park og opp på Valle, helt rundt og ned til Etterstad. Pleier å løpe der selv, om sommeren, men med stadig økende bebyggelse må du nok regne med litt eksos og biler ja.

 

Ruta mi går som følger. Starter på Hasle, Lille Tøyen, der jeg bor :p Opp på Valle, rundt Valhall, ned mot Helsfyr, videre til Brynseng, ned til Etterstad, gjennom Vålerenga, forbi Jordal, Tøyen, Carl Berner og helt opp til Hasle igjen.

Bruker vel rundt timen på runden, og en ganske grei behagelig tur med passe opp-og nedover stigninger :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Rundt østensjøvannet er fint, er 4,33 km den lille løypa.

Stigning og løypeprofil ser du her:

 

http://trail.motionbased.com/trail/activity/5236017

 

(husk å trykk SWITCH TO METRIC helt øverst til høyre for å få km istedenfor miles)

 

Tar du den store løypa er den nærmere 7 km.

 

Ammerund - Lilloseter er ca 8 km tur/retur.

 

Ellers kan du finne mine løpe løyper i oslo på

 

http://hardtrening.blogg.no/

 

ps! Ikke la deg lure av navnet, hele bloggen er egentlig bare en internblogg blant venner/kolleger og navnet er veldig ironisk!!!!

 

Lurer du på hvor lang din løpetur er, så inviter meg på tur så kan vi måle den opp med gps klokka mi :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei du,

 

Jeg har funnet en runde som tar ca en time. Få til ingen biler. Ruta er som følger:

- Vålerenga kirke løp så nedover på sykkelveien og ta til venstre nedover veien som går mot Lodalen.

- Når du kommer til Svartdalsparken løp inn her og videre langs Alnaelva. Når du kommer til bratt oppoverbakke til høyre (er vel skilting mot Nøklevann der tror jeg kanskje) løper du opp her.

- Her går det oppover i skogen. Du vil krysse veien en gang og fortsette på stien videre oppover. Du ender på en måte på baksiden av Ryenkrysset. Følg stien videre og ta den inn til høyre i skogen. Du vil snart passere en fotball/basket-bane hvis du holder syd og bittelitt vest.

- Når du har passert denne banen ser du en lang trapp.. opp her over heia og ned stien på andre siden. Du løper gjennom et boligfelt. Deretter tar du over broen og videre oppover mot Ekeberg. Følg veien som går rundt til høyre og som deretter retter seg ut. Ta til venstre inn ved barnehagen. Der kommer du inn i Ekebergparken/skogen eller hva det heter. Løp mot antennetårnet. Da er du halvveis ;)

Løp videre rundt skogen tilbake til Ekebergsletta, kryss over til stallen og inn i skogen igjen til høyre for beiteområdet til hestene. Løp i retning Oslo og ta venstre skogsvei. Det vil helle bra nedover og vips er du ved Ekebergresturanten. Her går det en sti helt ned til Gamlebyen. Deretter finner du veien selv hjem! PERFEKT! Fra Kampen tar denne turen som sagt ca en time. Den er på litt over 8 km, men pga stigningen som er ganske heavy opp til Ekeberg tar det litt tid ;-)

 

Hvis du bare vil ha skog anbefaler jeg deg Nøklevann rundt. 8.01km. Hvis du vil løpe litt lengre så start ved Skullerudstua. Da er det ca 11km.

 

Hvis du har funnet noen andre turer så si fra! Jeg er også på jakt etter nye turer i nabolaget! =)

 

 

Hei, lurer på tips til hvor jeg kan jogge i området Etterstad/Vålerenga/Helsfyr i Oslo. Bor ved Etterstad skole, og ønsker helst å unngå asfalt og eksos dersom det lar seg gjøre (vet det er mye å håpe på).

 

Man kan jo ta buss etc ut av byen, men det blir litt lite effektivt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...