Gå til innhold

Linux vil ikke installeres på HP bærbar


Juji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD er ikke noe problem. Problemet ligger normalt i skjermkortet, ATI kortene kan fortsatt være trøblete. Bruk da Alternate, og eventuelt prøve å installere ATI driver med Envy som beskrevet her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818603&hl=

Kom tilbake med klagingen når dere har prøvd noe annet enn live CD, og om nødvendig i tillegg skiftet skjermkortdriver.

 

En sjelden gang er brikkesettet problemet, men det er usannsynlig, så inntil dere har prøvd det sannsynlige, er det liten vits i å spekulere.

Lenke til kommentar

okei, fikk nå installert ubuntu 7.10 med alternate 64bit, av en eller annen grunn så klikka 32bitten. Kom meg gjennom installen, jippi tenkte jeg. Da jeg boota opp for første gang så stopper den der røde baren halvveis inni den fjerde, prøvde 4 ganger, samme greiene. Noen flere forslag? Takk for all hjelp så langt, jeg har hvertfall installert det nå :D

 

Åja, sitter på AMD Turion TL-52, ikke det at jeg tror det har noe og si, skal prøve og brenne ut alternate 32bit igjen, hvis noen mener det kan være feil med den jeg nettopp brant ud.

Endret av evilowns
Lenke til kommentar

hver gang jeg skal boote maskinen min må jeg gjøre følgende:

maskinen kommer til grub og velger 7.10.

skriver loading.... Deretter blir skjermen svart, og den forblir svart helt til jeg trykker ALT + F1... _DA_ fortsetter den bootinga og Ubuntu kommer opp!

 

Merkelig bug jeg ikke hadde i 7.04

 

BTW har DV8260EA AMD64, ati 200m

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...