Gå til innhold

Musikk: Et forsøk på å lage en behagelig og chill sang. Kritikk


Anbefalte innlegg

Begynte på en sang for et par timer siden.

Tenkte eg skulle prøve å lage en behagelig og chill melodi, så legger ut litt av det jeg har laget.

 

Men hva synes dere av det lille jeg har lagt ut?

Hva er bra eller dårlig?

Viss du liker det, synes du det er ''orginalt''? :p

Jeg har ikke fikset lyden eller noe bare mekket melodien... Men dere fatter kanskje hva jeg prøver.... :p

 

Har skiftet på et instrument slik at tonene ikke er så ensidige, men legger den kanskje ut senere viss dere synes denne er grei ...

...mp3

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Begynte på en sang for et par timer siden.

Tenkte eg skulle prøve å lage en behagelig og chill melodi, så legger ut litt av det jeg har laget.

Vent gjerne med å legg ut det du holder på med. Ingenting negativt med låta, men det er veldig vanskelig å vite på hvilket grunnlag en skal dømme det du driver med, når du allerede i første setning nærmest kaller det en skisse. Ikke vær så kåt på respons. Bruk lang tid på idéen, og sov gjerne på den. Synes nesten det virker som om du ikke helt vet hvor du vil hen selv, og hvis du trenger respons herfra for å finne ut det, er kanskje det en indikasjon på at idéen ikke er helt 100 prosent. Tiden er din venn.

 

Men hva synes dere av det lille jeg har lagt ut?

Hva er bra eller dårlig?

Herlig nissete. Selv om jeg kanskje ikke har gitt inntrykk av det til nå liker jeg dette forholdsvis bra. Du skaper et ganske fyldig lydbilde til å drive med så minimal musikk, noe som er nødvendig, så sånn sett kommer du bra ut av det. Uansett, melodilinjene blir litt for banale og oppbrukte, så litt mer arbeid her kunne kanskje vært en idé.

 

Viss du liker det, synes du det er ''orginalt''? :p

Nei, ikke i det hele tatt, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spør om det. Skriv hva du føler for, og la utfallet bli som det blir. Alt trenger ikke være nyskapende, og i denne typen musikk er det jævlig imponerende om du får til å være det.

 

Jeg har ikke fikset lyden eller noe bare mekket melodien... Men dere fatter kanskje hva jeg prøver.... :p

Nei, og det er vel også problemet. Ingen tittel, ingen briefing i OP om hva du prøver på. Det tonale språket er ikke universalt, så her trengs det litt mer teskje.

 

Uansett, lykke til videre. Dette trenger ikke å bli så dumt, så du må for all del fortsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...