Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny radio/cd i Hyundai


rolvs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Radioen i bilen min, en Hyundai Accent 96 modell har tatt kvelden, kasettdelen har hengt seg opp så må kjøpe ny. Tenkte da å kjøpe en helt enkel radio/cd spiller, gjerne med mulighet til avspilling av mp3. Men spørsmålet mitt er, er kontaktene på baksiden standard sånn at det er enkelt å bytte med en ny spiller, eller har det endret seg siden den tid? Tenker på for strøm, høytalere og antenne. Hva må jeg evt. se etter?

 

Hva må jeg gjøre for å få løs spilleren? Er dette noe jeg klarer selv, eller må jeg få et verksted til å fikse det? Har aldri mekket noe på bil før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hyundai ikke bruker ISO bak spilleren, som jeg mistenker de ikke gjør, kan du kjøpe en slik ISO overgang for huyndai hos hyundai eller på biltema regner jeg med.

 

Da vil det bare være å koble den over gangen mellom det gamle lednings nettet og spilleren og vips er alle ledningene koblet sammen uten at du må lodde, bruke terninger eller tape :p

Lenke til kommentar
Hvis hyundai ikke bruker ISO bak spilleren, som jeg mistenker de ikke gjør, kan du kjøpe en slik ISO overgang for huyndai hos hyundai eller på biltema regner jeg med.

 

Da vil det bare være å koble den over gangen mellom det gamle lednings nettet og spilleren og vips er alle ledningene koblet sammen uten at du må lodde, bruke terninger eller tape :p

 

Takker for svar!

 

Håper andre også svarer litt på hvordan jeg får den løs og sånn.

Lenke til kommentar

På de spillerene jeg har tatt ut av div biler, har det vært en slags ramme rundt selve spilleren, som man fjerner.

Deretter har det vært en slags metall pinne på hver side av spilleren som du benner innover mot spilleren med et skrujern eller en kniv. så er det bare å ta ut den gamle spilleren koble fra, sette på evt overgang, koble til den nye spilleren, dytte den inn i det sporet til den fester seg.

Lenke til kommentar

Blaupunkt har 2 hull over hverandre på hver side. Det fulgte med 2 U-formede bøyler med hakk i enden av hver U. Du putter disse inn i spilleren på hver side, og trekker den ut etter bøylene. Deretter tar du ut rammen som spillerens lås fester seg i, det følger ny med det nye anlegget.

 

Dersom du ikke har disse bøylene, kan du stikke innom et sted hvor de selger biler eller anlegg, så får du sikkert låne. Det tar 10 sekunder!

Lenke til kommentar
Blaupunkt har 2 hull over hverandre på hver side. Det fulgte med 2 U-formede bøyler med hakk i enden av hver U. Du putter disse inn i spilleren på hver side, og trekker den ut etter bøylene. Deretter tar du ut rammen som spillerens lås fester seg i, det følger ny med det nye anlegget.

 

Dersom du ikke har disse bøylene, kan du stikke innom et sted hvor de selger biler eller anlegg, så får du sikkert låne. Det tar 10 sekunder!

 

Det stemmer ja, det er to hull der. Det er ikke mulig å bruke noe ståltråd eller noe for å presse det ut? Har ikke disse bøylene.

Lenke til kommentar
Det stemmer ja, det er to hull der. Det er ikke mulig å bruke noe ståltråd eller noe for å presse det ut? Har ikke disse bøylene.

 

Disse bøylene du skal bruke er nok ikke helt rette. De har som regel en eller annen forhøyning eller en annen patent som løser ut klipsene riktig. Det er derfor vanskelig å fikle det til med ståltråd.

 

Gjør som zanta sier og stikk innom en Blaupunkt forhandler og lån de riktige bøylene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...