Gå til innhold

Emulatorer til PS3?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil nok aldri komme noen emulator for andre systemer som emulerer PS3, hvis du tenker på å emulere PS3 på PC-en. Ingen har klart å lage en fungerende PS2-emulator engang, det er bare for tung hardware som må emuleres til at dagens PC'r greier å prosessere alt sammen. All hardware må "gjenskapes" som software i en emulering.

Lenke til kommentar
Finnes det faktisk X360 emu? :hmm: Kan ikke huske å ha funnet en ordentlig ps2 emulator engang jeg.. Men nei, det kan jeg, uten å ha noen kilder å vise for det, fortelle deg at ikke finnes.

Det er ikke sikkert det finnes Xbox 360 emu, men det jeg skrev var at det var mange emu's TIL xbox360 :p

Man kan ikke installere emulatorer på 360..?

 

Men som enkelte sier kan man installere emultaorer på PS3 om man installerer Linux. Men man kan bare emulere SNES og nedover, siden man ikke har hardwareakselerasjon i PS3-Linux.

Lenke til kommentar
neinei, men det var Xbox vertfall, der du kunne instalere NES og slike ting, om det kom noe du kunne innstalere på PS3 og...

Ja, sa jeg. Du kan installere det om du installerer Linux på den først. Har gjort det selv, og det fungerte greit.

 

Bullshit!

Det er opp til deg om du vil være så oppblåst å si noe du ikke vet noe om.

For det første er det enormt teknisk å lage en slik emulator, og det ville tatt svært lang tid. For det andre ville du trengt hardware som er veldig mye kraftigere enn 360 sin for å kunne kjøre den.

 

Ergo er det ganske så usannsynlig per se, så du trenger ikke kalle folk oppblåst.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
For det andre ville du trengt hardware som er veldig mye kraftigere enn 360 sin for å kunne kjøre den.

 

Tar vel ikke så lang tid før det kommer 360-emulator på PS3 da... ;)

 

Haha, det tror du? PS3 kan ikke kjøre alle xbox spill, kanskje noen få, men det kreves for mye.

F.eks. Dead Rising, får du det til å kjøre på PS3 er du flink, for PS3 har ikke swarm prosessor, den har ikke sjans til å kjøre et par tusen zombies i gangen.

 

 

For det andre ville du trengt hardware som er veldig mye kraftigere enn 360 sin for å kunne kjøre den.

 

Tar vel ikke så lang tid før det kommer 360-emulator på PS3 da... ;)

Vel, for øyeblikket er vel både PS1 og N64 utenfor rekkevidde..

 

Akkurat! :p

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...