Gå til innhold

Spill fryser ved moderat spilling.


Anbefalte innlegg

Samtlige spill som krever litt ressurser av skjermkortet mitt fører til at det fryser etter 15-20 minutter spilling. Det som skjer er at rammen låser seg og det kommer en del ulyder fra PC-en, lyder fra spillet som gjentar seg hvert milisekund. Etter at den er har gjort dette funker den fint i kanskje 5 minutter før det samme skjer igjen. Noen ganger kan den holde på slik i kanskje 25-30 sekunder, når jeg kommer ut av "frysen" så funker det vanligvis fint, men her om dagen oppdaget jeg en del grafiske feil etter en frys. Blant annet var vegger vekke i CSS slik at jeg fikk ufrivillig wallhack, i COD4 Demoen så var alle folkene svart, altså at teksturene var vekke. Flere slike problemner oppstår.

 

Jeg har klokket skjermkortet litt tidligere, men nå er det underklokket. Kan det være at kortet blir for varmt, er det støv i viften som forårsaker det? Noen som har noen tips? Kortet er forresten et 7800GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv dei samme problemene pluss noen andre som pixel feil på korte, ser ut som døde pixler fra sjermen men kommer av korte. bilde fryser og under video avspilling. kjener flere med 7900kort som har samme problem.

 

prøvde og reinstallere PC-en og nye drivere men hjalp lite. har nå sendt de in til komplett og venter på resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...