Gå til innhold

Hjelp med CS:S mapping - [EDIT2] Div. spm.

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Hei,

Lastet ned Hammer editor til source i dag.

Fulgte denne guiden.

Jeg kom helt ned til dit man skal legge inn lys.

Da kom problemet mitt; Finner ikke det lyset han brukte.. Finner heller ingen andre lys..

Kan noen si HVORDAN jeg skal finne det..?

Det jeg gjør er: Jeg har ingen ting markert - Trykker på Toggle Texture App. [Ctrl+A] - Det kommer en rute - Jeg trykker Browse - Skriver inn deler av navnet.. For eksempel +0 Som det starter på.

Nå kommer det ingen lys opp.. Hvordan skal jeg finne lyset..? :)

Takk for all hjelp.

EDIT: Ser også at dere kaller noe "Brush", hva er dette..?

EDIT2: Fikk til lyset! :)

Nå må jeg bare spørre om hva Brush er for noe, og hvordan brukes det, og hvor finner jeg det.? :)

Endret av Slettet-3t93k9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En brush er en del av den geometrien du legger ned når du lager brettet. Du bruker denne mest, snarveien er shift+b (block tool tror jeg det heter i Hammer, usikker). Det er den som utgjør geometrien i brettet ditt, veggene, døra ja alt.

Som du sikkert har funnet ut er lys i Source entitet basert, dvs at du bruke entity verktøyet for å plassere det. Alt+enter med en entitet valgt åpne option's menyen for den valgte entiteten.

Skulle det være noe er det bare å fyre løs :)

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Takk. :)

Har lagi map med lys inni. (Kun en boks.:p) Men er faktisk stolt etter første dag. :)

Nå lurer jeg på:

Jeg tar å starter mappen. Prøver å joine CT (Har jo lagi en CT spawn i guiden) Men så står det at begge teamsa er fulle.. Kan kun joine spectator. Hva er feil..? :)

Skrevet

Du må legge til entieten "info_playerterrorist" og "info_playercounter-terrorist" på brettet ditt, samt at du må huske at start posisjonene skal ligge minst 32 units fra hverandre (jo lengere fra hverandre jo bedre) samt noen units over bakken, hvis ikke kan de bli sittende fast eller du kan få den meldingen du får.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Har husket å sette de litt over bakken.

Men da må jeg lage boksen MYE større da..

Men du sier Units - Hva vil det si..? Hvor ser jeg hvor mange units de er fra hverandre..?

Tusen takk for all hjelpen. :)

EDIT: Ok, fant ut hvordan jeg lagde spawns nå. :)

Nå er det kun hva Units er, og hvordan jeg lager buy point..? :)

Endret av Slettet-3t93k9
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

EDIT: Ok, fant ut hvordan jeg lagde spawns nå. :)

Nå er det kun hva Units er, og hvordan jeg lager buy point..? :)

Siden du var på tråden etter at jeg hadde skrevet forige innlegg, så har du ikke fått med deg neste spm. Håper at du vil gi meg et svar. :)

Har btw fått til:

Boks, med T og CT spawn. Dør som åpner seg når jeg går på den. Dør som åpner seg når jeg trykker på den. (Håntak). **STOLT** :)

Om jeg skal spørre om slike her ting, burde jeg spørre på Spillmodding.no istedet..?

Skrevet

Spillmodding virkerer litt død, om du ikke har noen problemer med engelske forum kan jeg anbefale Verc sitt forum, du finner det under Chatbear.com.

Units er målingsenheten Hammer går på. Om du klikker på f.eks en vegg ser du at det står et nummer på langsiden, kortsiden og tykkelsen. Dette nummeret er antall units høy veggen er. Om du klikker på en Terrorist spawn ser du tallet 72, dvs at det punktet er 72 units høy.

Håper dette er forståelig, er ikke flink å forklare slike ting når jeg har vært så lenge inne i det selv :)

Når det gjelder buy zones er det bare å lage en brush boks rundt det området du vil skal være en kjøpezone, legg texturen "trigger" på alle sidene og knyt den til "func_buyzone".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...