Gå til innhold

Alkohol og trening?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skal begynne på RYP-programmet og skal altså trene 3 ganger i uka. Det jeg lurer på er hva som er smartest i forhold til driking på lørdag. Bør man trene fredag eller søndag om man drikker lørdag? Evt trene en annen dag i uka, f.eks. mandag, tirsdag og torsdag?

 

Håper på svar, på forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som du sikkert forstår på egenhånd, er ikke snus godt for helsa. Kan du da se for deg at det virker positivt inn på trening? ;)

 

With that said, så tror jeg at snus har en relativt liten innvirkning på trening, i motsetning til alkohol, som er mye verre.

 

 

hmm, vetke jeg om alkohol påvirker så mye, såklart har det en innvirkning, men så mye som folk skal ha det til vet jeg ikke. tror ivertfall de ter litt individuelt, drikker egnetlig en del, både fredag og lørdag, hvis jeg kan.. og har hatt brukbart god fremgang med trening. Men snus er bare kos på trening da, digg og legge inn en liten en under bicepsøkta.. :p

Lenke til kommentar
Når jeg sier at alkohol påvirker, tenker jeg ikke på om man har tatt et par øl dagen før, men hvis man har vært på ei skikkelig fyllekule tror jeg man bør styre unna trener.

 

I det hele tatt, jeg vet ikke.

 

Til trådstarter: Søk, dette har vært oppe hundre ganger før.

 

hehe.. skal love deg, blir nok ikke bare ett par øl. hehe.. pleier og gå jevnt ned med spriten ja :p

Lenke til kommentar
Men snus er bare kos på trening da, digg og legge inn en liten en under bicepsøkta.. :p

 

Nå får vel nikotin blodårene til å trekke seg sammen. Er vel strent tatt noe som slår ganske negativt ut når man trener. :) Kan vel trygt anta at man klarer færre repetisjoner og må ha lengre pause mellom settene da.

 

Når det gjelder alkohol, og det konkrete spørsmålet til trådstarter, så vil jeg si trening fredag og drikking lørdag er best av de alternativene. Aller verste er nok å drikke rett etter, eller samme dag som trening. Da gir du ikke kroppen sjanse til å restituere seg, så det hadde nesten vært bedre å drite i treningen. Trening dagen derpå er heller ikke så veldig optimalt. Men drikking dagen etter trening med en treningsfri søndag etter det igjen har ikke så fryktelig mye å si. Selvfølgelig enda mer optimalt å holde seg edru, men det er ikke alltid en mulighet man har. :)

Lenke til kommentar
Men snus er bare kos på trening da, digg og legge inn en liten en under bicepsøkta.. :p

 

Nå får vel nikotin blodårene til å trekke seg sammen. Er vel strent tatt noe som slår ganske negativt ut når man trener. :) Kan vel trygt anta at man klarer færre repetisjoner og må ha lengre pause mellom settene da.

 

Når det gjelder alkohol, og det konkrete spørsmålet til trådstarter, så vil jeg si trening fredag og drikking lørdag er best av de alternativene. Aller verste er nok å drikke rett etter, eller samme dag som trening. Da gir du ikke kroppen sjanse til å restituere seg, så det hadde nesten vært bedre å drite i treningen. Trening dagen derpå er heller ikke så veldig optimalt. Men drikking dagen etter trening med en treningsfri søndag etter det igjen har ikke så fryktelig mye å si. Selvfølgelig enda mer optimalt å holde seg edru, men det er ikke alltid en mulighet man har. :)

 

 

merker ikke at det er så ugunstig, er jo seff ikke bra da, men er sååå godt :p hehe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
alkohol gir lavere nivåer testosteron, dette gjør at du bygger muskler mindre effektivt osv.

 

http://alcoholism.about.com/cs/abuse/l/blacer030117.htm

 

Tja, artikkelen sier faktisk at når du drikker får du økt testosteronnivå:

The resarchers found that concentrations of testosterone increased fourfold in the frontal cortex and threefold in the plasma of the un-operated rats 30 minutes after alcohol administration.
Lenke til kommentar

Jeg har lest og hørt at vis du drikker alkohol(ikke 1 eller 2 flasker, men 5-7) så vil ikke kroppen funke optimalt de neste 3-4dagene, avhenger av kroppen din. Og vis du drikker deg dritafull en lørdag så vil den treninga du hadde gjort den uka gått i vasken.

 

Men vis du skal og vil drikke på lørdager så ville jeg valgt Mandag, tirsdag og torsdag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du drikker på lørdag og trener på mandag, må du bruke søndag på å komme deg igjen. Drikk mye vann og få i deg bra med næring. Ikke sitt på ræva og spis burger. Det viktigste er uansett at du blir hydrert igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...