Gå til innhold

Proteinpulver ingen virkning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet vi har i Norge, ikke at proteinpulver ikke virker.

 

Proteinpulver er akuratt som kylling, hvis du spiser alt for mye av det så bruker ikke kroppen alle proteinene til muskelbygging.

 

Men er uenig i at vi i Norge får i oss nok proteiner via vanlig mat siden det er veldig mye kardohydrat rik kost her, men man spiser ikke massevis av proteiner. Går mye i melk her i Norge noe som er bra, men normenn spiser ikke akuratt kyllingfillet hver dag.

 

Derfor synes jeg proteiner er viktig for de som trener seriøst, men ikke får i seg nok proteiner i den vanlige kosten. Og det kan også fungere veldig bra etter trening sammen med raske karbohydrater.

 

Alle som trener med vekter etter min mening burde ligge på minst 1.8g proteiner pr. kg kroppsvekt.

 

Edit: Tok testen på siden og de mener at man burde få i seg 50g protein pr. dag :!: Hater anti-protein folk.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hadde nettopp en runde om den der på IRC. Personlig er jeg dritt lei av slike artikler. Hvor faen er kildene?

 

"Nordmenn spiser mye kjøtt og får i seg mye melkeprodukter som er av en høyverdig proteintype. " Det stemmer jo for så vidt heller ikke. Jeg kjenner mange som spiser ei pølse på Shell på vei hjem fra jobb, og kaller dette middag.

 

"- Det er billigere enn å handle proteintilskudd, sier hun." Nei, det er ikke det. Skal man dekke behovet sitt vil det være dyrere om man skulle få i seg alt gjenom f.eks kylling.

 

Edit.

 

Mener også at ca 2g pr kg kroppsvekt må til. Veier man 100kg er det vanskelig å få i seg alt gjennom vanlig mat (imo).

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Oppsiktsvekkende og skremmende at dem bruker forsøkspersoner som ser ut som skinny småjenter og at dem drakk proteinpulveret i pappglass. For mye inntak av proteiner omdannes til fett hvis du ikke trener, hvis du derimot trener aktivt har det en effekt. Denne effekten som alle bodybuildere og flere idrettsutøvere påstår finnes kan ikke bare overses som er gjort i denne "raporten".

Lenke til kommentar
Regn 2 gram per kilo kroppsvekt, da får du nok i massevis.
Men pass da på at det vil være 2 g / kg for proteinene i kostholdet + tilskuddet. Jo mer du får gjennom kostholdet, jo bedre er det, siden man da får med en del andre stoffer som kroppen også bruker for å bygges opp.

 

 

For mye inntak av proteiner omdannes til fett hvis du ikke trener
Det skjer vel ikke i så stor grad at det gjør noe?
Lenke til kommentar
Oppsiktsvekkende og skremmende at dem bruker forsøkspersoner som ser ut som skinny småjenter og at dem drakk proteinpulveret i pappglass. For mye inntak av proteiner omdannes til fett hvis du ikke trener, hvis du derimot trener aktivt har det en effekt. Denne effekten som alle bodybuildere og flere idrettsutøvere påstår finnes kan ikke bare overses som er gjort i denne "raporten".

 

For høyt inntak av kalorier blir til fett uansett om det er proteiner eller hva det måtte være. Fikk jo nesten inntrykk av den reportasjen at proteinpulver var en helt egen greie.

Lenke til kommentar
For mye inntak av proteiner omdannes til fett hvis du ikke trener, hvis du derimot trener aktivt har det en effekt.

"For mye" inntak av proteiner blir fett uansett om man trener eller ikke. Men når du sier formye, går jeg ut i fra at du legger i dette et kraftig kcal overskudd. Det er dog en energikrevende prosess, jeg mener det er ca 35 % av energien til proteinet som blir fett. Ved karbohydrater er det ca 50%.

 

Men som sagt utallige ganger før, det er det totale kcal som bestemmer. :)

 

Edit: leste ikke hagfors, sry ;)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet vi har i Norge, ikke at proteinpulver ikke virker.

 

Nei, det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet i norge, og at proteinpulver virker men er overflødig.

 

For å starte, denne artikkelen er ikke ment på Ole-Anabole eller de som pump og deff er mellomnavnet til. Dette er ment på Ola Normann som trener to-tre dager i uka, løfter litt vekter og spaserer litt på tredemøllen - og kjører i seg proteiner i god tro at det er veien til Arnold-kropp.

 

For å ta meg selv som eksempel. Jeg spiser havregrøt til frokost og via den får i meg 30g proteiner til frokost, brød med tunfisk til lunch - 53g og eks en typisk pastamiddag gir 57g (regnet fra det jeg fant for hånden). Bruker ha frukt som eple til kveldsmat, så det er ikke så mye proteiner.

 

Så det vil si at uten at jeg har rørt et gram proteinpulver så har jeg fått i meg 140g proteiner. Og med min kroppsvekt på 80 kg vil det si at jeg er 20g unna å faktisk ha 2g pr kilo kroppsvekt som anbefalt. Noe som tilsier at den ene skjeen jeg tar med proteinpulver før trening er absolutt nok til å tilfredstille selv 2g -teorien. Og hadde jeg vært noen kilo lettere, ville det vært mer enn jeg hadde behøvet etter 2g pr kilo.

 

Så hadde jeg heller hatt kveldsmat av normal karakter ville jeg nok kanskje rundet min anbefalte dose uten å røre tilskudd. Men det er bare proteinen jeg vil ha av det måltidet så da har jeg valgt å bruke tilskudd. Men det betyr ikke at de som trener mindre behøver det - derav som artikkelen sier, det blir for mye for kroppen. (jeg trener 5 ganger i uka)

Lenke til kommentar
Det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet vi har i Norge, ikke at proteinpulver ikke virker.

 

Nei, det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet i norge, og at proteinpulver virker men er overflødig.

Var ikke det akuratt det jeg skrev? (lol)

Lenke til kommentar
Det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet vi har i Norge, ikke at proteinpulver ikke virker.

 

Nei, det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet i norge, og at proteinpulver virker men er overflødig.

Var ikke det akuratt det jeg skrev? (lol)

 

Ikke virker er ikke synonymt med overflødig, så jeg bare poengterte litt

Lenke til kommentar
Det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet vi har i Norge, ikke at proteinpulver ikke virker.

 

Nei, det de mener er at vi får i oss nok proteiner via kostholdet i norge, og at proteinpulver virker men er overflødig.

Var ikke det akuratt det jeg skrev? (lol)

Nei, les litt nøyere. Hint ikke virker og overflødig.

 

Edit: To slow

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...