Gå til innhold

Pc problemer - blir tilfeldig avslått


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå vet jeg ikke om dette er vistarelatert, sitter hos søskenbarnet mitt og skal prøve å hjelpe henne med et lite pcproblem. Har seg sånn at hun var på et relativt stort LAN for en helg tilbake, etter dette har PC-en oppført seg litt rart. Driver og slår seg av helt tilfeldig. Hun vil helst ikke formatere PC-en, har norton antivirus, hun sier selv at hun ikke fant noen virus når hun scannet PC-en.

 

Skjønner egentlig ikke hva det kan være, satt meg ned på den isted. Den funka helt fint, helt til jeg brukte multifanesystemet til iexplore. Da begynte ting og henge litt, så fikk jeg opp oppgavebehandling, der står det at hun har svimlende 84prosesser oppe, jeg regner med at hun har fått masse spyware på dette lanet, de ropte opp over høytalerne at det var noen som hadde fått et nytt virus. De var i kontakt med norton og med Microsoft for å få tak i en fiks til dette, nå vet jeg ikke hvordan den historien endte, men regner med at de fikk ordnet det. De sa at situasjonen var under kontroll og at de viste hvilke PC-er som hadde det. KAn det være en mulighet for at de ikke hadde full kontroll? Og at hun har fått det viruset? Noen tips i heletatt til hva jeg kan gjøre ? Jeg vurderer egentlig bare og formatere den, ville jo såklart vært supert vist hun har slippet dette.

 

 

Tips n trix?

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...