Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet klikker pga utorrent


Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp utorrent "detter" jeg ut av alle andre ting på internett. Det funker ikke å gå innpå internett sider, msn funker ikke, ventrilo klikker.

Selv om dette skjer kan jeg fortsatt laste ned med utorrent.

 

Hva er grunnen til at jeg detter ut av alt annet, og er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig har to alt for mange connections åpne i utorrent, dette medfører ofte at billige routere tar "selvmord" :)

 

En restart av routeren og du skal være på nett igjen, inntill routeren gir opp igjen.

 

Løsningen, begrens hastigheten i utorren, og begrens antall åpne connections til du finner et nivå som går stabilt.

 

eventuelt kjøp bedre router / sett opp en linux box som router.....

 

clarkconnect satte jeg opp hjemme siden jeg var for gnien til å kjøpe dyr router, og hadde samme problem som deg... :)

 

se www.clarkconnect.com er mer eller mindre selvinstallerende, og oppsettet er som å sette opp en vanlig router.

trenger bare en gammel sliten pc med 2 nettverkskort så er du igang

Lenke til kommentar

Det er innpå "Options-->Preference-->BitTorrent" jeg stiller på antall åpne connections?

Jeg har det sånn:

Global maximum number of connections: 300

Maximum number of connected peers per torrent: 50

Number of upload slots per torrent: 3

 

Når jeg tok å stillte det inn på dette virket det heller ikke. Må jeg stille de lenger ned?

Lenke til kommentar

Det er ikke mange routere som tåler 100 connections. Du får prøve f.eks 20 globalt og heller øke hvis det går bra. Skaff deg en skikkelig router som f.eks D-link DIR-655. Den tåler ca 200 connections.

EDIT: Du bør også begrense upload til ca 70% av maks for å beholde brukbar surfing etc på nettet ditt.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Det er ikke mange routere som tåler 100 connections.

Huh?!

Det er vel ikkje helt sant .. selv billige routere takler opp mot 4096 tilkoplinger. Problemet er heller at bittorrent protokollen bruker fort "opp" tilkoplingene og routeren har for lang timeout pr tilkobling. Alternativ firmware som lar deg justere opp antall tilkoplinger og ned time out verdien løser problemet. Så godt som alle routere som kjører linux støttes av OpenWRT prosjektet, og denne klarer fint 4096 tilkoplinger på en billig Buffalo WHR54g..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...