Gå til innhold

Programvareoppdateringer fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå fått den nye iMacen. (min første mac)

 

Hver gang jeg skal kjøre programvare-oppdateringer så stopper den bare ved nedlastning og det kommer sånn rødt utropstegn ved siden av programmet som skal oppdateres. Står ingenting nyttig her. Har alle utgående porter åpen i linux-brannmuren for Macen. Fungerer fortsatt ikke.

 

Noen som har forslag på hvorfor jeg ikke får til å laste ned programvare-oppdateringene? Nettet fungerer helt fint på andre ting.

 

Har også hatt noe problemer med at skjermbildet ikke har oppdatert seg på deler av skjermen. Spesielt i Safari.

Og hva er dealen med at man ikke kan maksimere Safari uten å måtte dra vinduet manuelt? Irriterende.

 

Eneste installert programvare er Vmware Fusion og LogMeIn i tillegg til det som var installert fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang. programvareoppdatering, så aner jeg ikke...

 

Ang. Safari: Maximering er et ukjent begrep i Mac verden. Den grønne knappen gjør vinduet så stort som det behøves (altså så du slipper å skrolle horisontalt). Hvorfor trenger man å utvide mer enn det?

 

Fordi det blir lettere å konsentrere seg på den oppgaven man holder på med, IMO.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som kan være problemet med programvareoppdateringen.

 

Et tips for å få en fullskjermknapp er å lage et bokmerke med et fullskjerm-skript og legge det på bokmerkelinja.

java script:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

 

post-39786-1192453281_thumb.jpg

Endret av Dassen
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva som kan være problemet med programvareoppdateringen.

 

Et tips for å få en fullskjermknapp er å lage et bokmerke med et fullskjerm-skript og legge det på bokmerkelinja.

java script:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

 

post-39786-1192453281_thumb.jpg

 

tøft. skal teste ut det.

 

Finnes det noe logger man kan sjekke for å få litt mer beskrivende feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å reparere diskrettighetene? Gå inn på Programmer > Verktøy > Diskverktøy, klikk på systemdisken din (Macintosh HD som standard) og klikke "Reparer diskrettigheter". Grunnen til at du ikke får installert oppdateringene kan være at et eller annet program du har installert har endret på rettighene til filene i programmet som skal oppdateres. Reparering setter rettighetene tilbake dit de skal være, og kan gjøre at du får installert oppdateringene dine :)

 

Hvis ikke dette hjelper, vet jeg ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...