Gå til innhold

Reklamere eller bruke garanti på tastatur?


Onyx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte et Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook i fjor sommer, og tilstanden som den er nå er at CTRL-knappen og space ikke fungerer skikkelig ved normal trykk/belastning. Kanskje dette ikke er en stor sak for andre folk, men jeg liker at produkter skal fungere skikkelig - noe dette tastaturet har gjort siden innkjøp og helt til nå.

 

Så hva bør jeg benytte meg av, garanti eller reklamasjonsretten min? Produktet har 5-års garanti.

 

Det jeg ønsker meg er et helt nytt produkt og jeg vil helst ikke at selgeren skal prøve å fikse disse to tastene. Har jeg da krav på dette, altså et nytt produkt?

 

God kveld og takk på forhånd. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech er visstnok veldig geniale på garantisaker, så jeg ville tatt kontakt direkte med logitech og hørt hva de sier om saken :).

 

Fører ikke dette fram, så reklamerer du til butikken du kjøpte det til.

 

Reklamasjonsmessig så har du krav på reparasjon eller nytt produkt, men dersom reparasjon er vesentlig rimeligere enn å gi deg nytt produkt kan selger velge å kreve å få reparere. Om det kostet under 1000,- ved innkjøp får du mest sannsynlig nytt produkt.

 

Men, jeg ville hørt med logitech jeg, minnes et par solskinnshistorier om hvor kjapt de fikser trøbbel :).

Lenke til kommentar

Kommer med tilbakemelding og sakens utfall.

 

Dette skrev jeg:

 

Heisann,

 

Jeg ønsker herved å benytte meg av reklamasjonsretten min på Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook med produktnr. xxxxxx-xxxx.

 

Jeg kjøpte produktet i fjor sommer, og tilstanden som den er nå er at CTRL-knappen og space ikke fungerer skikkelig ved normal trykk/belastning på tastaturet. Jeg må derfor trykke mer enn en gang på disse knappene for at de skal virke.

 

Bruken av tastaturet har vært helt normal de siste 14 månedene, produktet har verken blitt utsatt for fysiske skader eller vært i nærheten av små barn. Jeg henviser også til reklamsjonsretten for tastatur hos Logitech som er på 5 år samt forbrukerkjøpsloven.

 

Jeg vil med dette kreve et nytt produkt.

 

Med vennlig hilsen,

 

*mit navn*

 

Var jeg kanskje litt for direkte her?

 

Svar fra MPX (valgte å kontakte de):

 

Hei! Reklamsjonsrett tilsier ikke at du har krav på en nytt produkt, men at du kan få produktet reparert.

 

Men disse produktene koster for mye for oss å reparere så du vil motta et nytt når det er testet og godkjent av vår returavdeling.

 

Du må sende det inn til oss med returnumemr : xxxxxxx. Send inn komplett vare. Ha en fin dag.

 

Med Vennlig Hilsen Kundesenteret

 

Lover dette godt med andre ord?

Lenke til kommentar

hehe, kreve nytt produkt var litt i overkant, som sagt over så er det ikke noe du automatisk har krav på :).

 

De fleste butikker yter god service så lenge de har ryggdekning fra produsentens side, som i dette tilfellet. Send inn du, så får du nok et nytt et.

 

Logitech hadde nok gått litt raskere :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

For fremtidig ref: Logitech bytter utstyr av denne typen. De sender kostnadsfritt, ofte samme dag. Jeg klagde på mitt DiNovo, og hadde nytt i postkassa to dager senere! Ikke ille for en forsendelse fra utlandet.

 

Bra av butikken å bare ville bytte det også, selv om de trolig får det kreditert.

 

Logitech krever for øverig ikke at du sender inn det gamle frst :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saken er nå avsluttet, og jeg har fått nytt tastatur. MPX brukte litt lang tid på å sende tastaturet, når de fikk inn tastaturet så var status på den ''Under arbeid'' i hel uke nesten, sikkert pga. testing.

 

Kunne ha gått litt fortere.

 

Uansett, på tirsdag/onsdag er tastaturet hos meg. Takk for hjelpen jeg har fått. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...