Gå til innhold

Hvordan funker reklamasjonretten når jeg har prøvd PC-en?


krbalto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet problem er lisenser... Om en lisens er brukt (og det er i hvert fall Windows lisensen) kan man ikke returnere denne... Trur eg... Prøvd å kjøpe en Office-pakke for eksempel, og returnere denne? Samme med CD-plater og DVD-filmer. De må være forseglet for å kunne returnere dem, da du har hatt mulighet til å kopiere osv.

 

Samme med mobiltelefon du kjøper med abbonnement. Det kan være problematisk å ordne, da man kan returnere telefonen, men ikke få sagt opp abbonnementet med bindingstid...

Lenke til kommentar
Et annet problem er lisenser... Om en lisens er brukt (og det er i hvert fall Windows lisensen) kan man ikke returnere denne... Trur eg... Prøvd å kjøpe en Office-pakke for eksempel, og returnere denne? Samme med CD-plater og DVD-filmer. De må være forseglet for å kunne returnere dem, da du har hatt mulighet til å kopiere osv.

 

Samme med mobiltelefon du kjøper med abbonnement. Det kan være problematisk å ordne, da man kan returnere telefonen, men ikke få sagt opp abbonnementet med bindingstid...

 

Et os kan ikke leveres tilbake om dette er kjøpt på cd med lisens og forseglingen er brutt,er det derimot et ferdiginnstalert os på maskinen betyr det ikke noe for da er lisensen låst til den maskinen .

 

Når det gjelder mobiltlf så er det i alle fall ikke noe problem om du kjøper den gjennom telenor sin nettbutikk,der har du akkurat samme angrerett og kan velge om du vil ha annen tlf eller at også bindingen skal oppheves .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...