Gå til innhold

Nå er gode råd dyre!!!


zemtex

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare probelmstilligen lettest mulig...

Jeg har i Swiftech MC-370A på min ADM T-Bird 1.4... For noen mnd siden lå jeg lykkelig på rundt 30grader på CPU'n... Men i den senere tid har temp steget og steget... Når jeg nå skriver denne mld så ligger CPU'n på 50C med vifta på full guffe(har rehostat som regulerer rpm)

Har nettopp har kjøleren av og på flere ganger for å dobbelt sjekke montering og kjølepasta, men alt er i sin skjønneste orden, unntatt temp!!!

 

Hvis det er noen som har erfaringer/ideer, så kom med dem!, da dette begynner å bli rent pinelig...

 

MVH ZemteX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-04 17:45, zemtex skrev:

Skal prøve å forklare probelmstilligen lettest mulig...

Jeg har i Swiftech MC-370A på min ADM T-Bird 1.4... For noen mnd siden lå jeg lykkelig på rundt 30grader på CPU'n... Men i den senere tid har temp steget og steget... Når jeg nå skriver denne mld så ligger CPU'n på 50C med vifta på full guffe(har rehostat som regulerer rpm)

Har nettopp har kjøleren av og på flere ganger for å dobbelt sjekke montering og kjølepasta, men alt er i sin skjønneste orden, unntatt temp!!!


Hvis det er noen som har erfaringer/ideer, så kom med dem!, da dette begynner å bli rent pinelig...


MVH ZemteX



 

Har du oppdatert bios? Jeg har samme kort og problem med den nyeste biosen. Da er cpu ca 10-15c høyere en den var tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bios som heter "3R". Det kan stemme at temp steg fra 30 -> 40 i den tiden jeg oppdaterte biosen, men d SYKE er at jeg har demontert/montert kjøleren to ganger i dag, og følgende har sjedd....:

i går:40C

etter 1 de-/montering: 47C

ettter 2 de-/montering: 54C

 

Har blant annet renset selve kjøleren for støv og avfettet kjøler/cpu og påført AritcSilver...

 

Skulle det være en logikk her må det være at demonteret/monterer jeg en gang til, vil jeg ligge på ca 61C eller.no

Kan ikke gjøre annet enn å klø meg i hode og banne litt...

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort som deg.

 

Da jeg bytta fra zt til 3r bios steg temperaturen med 12 grader. Den gamle zt biosen "inneholdt" noen programmer som senket temperaturen på cpu! På athlonoc.com finner du en artikkel der de tar for seg tweaking på kt133 chipset. I denne artikkelen beskriver de hvordan du skal få tilbake temperaturene som var i zt biosen!!!

Finnes også et program du kan laste ned som senker temp (Idel temp altså). Tror det het cpucool eller noe....

 

[ Denne Melding var redigert av: Predator på 2002-01-04 21:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...