Gå til innhold

User Interface i AOC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det jeg syns er litt morsomt i WoW, er at du kan gjøre hele ui om. Syns det å skifte ui og fikse med ui var noe ganske morsomt. Det gjorde også så at du kunne gjøre om nesten alt så det fikk en personlig touch og ikke bare karakteren man spiller.

Så det jeg skal fram til er; kommer det til å bli muligheter for å skifte på ui og vil det bli like lett som på wow?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Man har ikke muligheten til å legge inn addons o.l. som man har i WoW. Men UI'en skal være justerbar i forskjellige varianter så man får da lekt seg litt og satt ting der man vil ha det og slike ting.

Skrevet
Noe av det jeg syns er litt morsomt i WoW, er at du kan gjøre hele ui om. Syns det å skifte ui og fikse med ui var noe ganske morsomt. Det gjorde også så at du kunne gjøre om nesten alt så det fikk en personlig touch og ikke bare karakteren man spiller.

Så det jeg skal fram til er; kommer det til å bli muligheter for å skifte på ui og vil det bli like lett som på wow?

Siden Conan er et mer direkte fighting spill hvor du selv velger retning du slår etc. vil ikke behovet for hauger av slot`s etc være nødvendig.

Er jo dette som er grunnen til at mange gleder seg til AoC, vi er dritt lei point and click mmorpg`s!

Skrevet
Siden Conan er et mer direkte fighting spill hvor du selv velger retning du slår etc. vil ikke behovet for hauger av slot`s etc være nødvendig.

Er jo dette som er grunnen til at mange gleder seg til AoC, vi er dritt lei point and click mmorpg`s!

Addons er ikke bare flere actionbars

Skrevet

Devs har sagt at de prøver så godt dem kan å legge inn det som trengs, og at mye kan justeres på, men de vil ikke lage muligheter addons, fordi det skaper ubalanse og fordeler andre ikke har, og problemer for mange hver patch.

Addons i WOW var "moro" men ganske irriterende til tider, og de innebygde mulighetene kom for sent. Med innebygde begrensninger, sp bli blant annet PvP "fair play" fordi begge har like mange "muligheter og hjelpere"

Forskjellen mellom hver spiller blir vel hvilke muligheter man har enablet/disablet hver for seg.

Skrevet
Devs har sagt at de prøver så godt dem kan å legge inn det som trengs, og at mye kan justeres på, men de vil ikke lage muligheter addons, fordi det skaper ubalanse og fordeler andre ikke har, og problemer for mange hver patch.

Addons i WOW var "moro" men ganske irriterende til tider, og de innebygde mulighetene kom for sent. Med innebygde begrensninger, sp bli blant annet PvP "fair play" fordi begge har like mange "muligheter og hjelpere"

Forskjellen mellom hver spiller blir vel hvilke muligheter man har enablet/disablet hver for seg.

Jo fler addons et spill tillater jo mer juks blir det og jo lettere blir det å lage bots!

Nei takke seg til et rent spill hvor alle stiller likt fra bunnen av!

• 2 uker senere...
Skrevet

Alt jeg har opplevd innen MMO verdenen tilsier at brukere med talent for lua scripting lager bedre mods enn de som selv lager spillet. Jeg håper virkelig at det kommer mulighet for mange typer addons, også de som hjelper spilleren med informasjon på skjermen. Fjerner man mulighetene for egne addons så mister man litt av personlighetsfølelsen i spillet synes nå jeg.

Skrevet
Alt jeg har opplevd innen MMO verdenen tilsier at brukere med talent for lua scripting lager bedre mods enn de som selv lager spillet. Jeg håper virkelig at det kommer mulighet for mange typer addons, også de som hjelper spilleren med informasjon på skjermen. Fjerner man mulighetene for egne addons så mister man litt av personlighetsfølelsen i spillet synes nå jeg.

Addons bringer bare dårlig nytt med seg. Folk flest lager addons som blir betraktet som juks, altså addons som er laget for å gi deg en liten fordel fremfor andre som ikke bruker det og det er dette som er problemet med addons imo. Man blir altså "gimpet" om man ikke laster ned "x" addon og holder den oppdatert etter hver patch spillet gir ut. Ergo, folk som ikke tør eller klarer å bruke addons går glipp av en fordel alle de andre har, og slik blir spillet mer uballansert enn hva det allerede er.

Addons som er for det bedre for spillet kan FunCom lage selv. Det eneste man trenger å gjøre er å gi dem et hint om at vi kunne trengt en "sånn og sånn" feature som kunne gjørt "dette" bedre. Så får de finne ut om det er for det beste for spillet selv, og ikke andre folk som ikke har noe med det å gjøre.

Skrevet

Ikke enig. Om det er WoW du sikter til så er det flust med folk som foretrekker å spille med default UI. Når de da foretrekker å bruke dette fremfor andre addons som behandler informasjonen i spillet annerledes, er de gimpet i forhold til andre? Selvklart ikke, det er deres måte å få informasjon på. Når jeg sier informasjon mener jeg da alt av spell effects, skadetall, status effects etc.

Jeg ser ikke på det som juks å flytte en ting fra combatloggen til midt på skjermen f.eks.

Skrevet

For å ta WoW som eit eksempel så har addons i grunn gjort det latterleg lett, i alle fall i PvE. Raid mods gir jo deg beskjed om kva boss/mob x gjer og kva ein skal gjere, når bossen/moben er ferdig å caste osv.

I PvP så er det jo addons som seier kva personen du slosst mot caster, kor langt han er kommt og kor lenge det er igjen av casten hans. Dette vart jo til og med lagt inn i standard uien, som då gjor at alle kunne beregne interrupts alt for lett...

Eg for min del vil heilst ha eit addon fri spel der ein ikkje får hjelp til å gjere noko, men ein klarer det fordi ein sjølv er god.

Skrevet
Ikke enig. Om det er WoW du sikter til så er det flust med folk som foretrekker å spille med default UI. Når de da foretrekker å bruke dette fremfor andre addons som behandler informasjonen i spillet annerledes, er de gimpet i forhold til andre? Selvklart ikke, det er deres måte å få informasjon på. Når jeg sier informasjon mener jeg da alt av spell effects, skadetall, status effects etc.

Jeg ser ikke på det som juks å flytte en ting fra combatloggen til midt på skjermen f.eks.

Ja.. Man var gimpet.

Nå husker jeg ikke de forskjellige addonsene, men jeg som rogue hadde en addon som gav meg min fiendes casting bar.

Dette var en addon som gav meg en kjempe fordel før denne addonen ble kjent.

Det å flytte på UI'en i spillet vil jo selvfølgelig være mulig. Men det er vell ikke dette vi snakker om?

Vil du ha "combat rose" saken på midten av skermen istedet for nederst for eksempel så vil jo dette være fult mulig selv i orginal stand.

Skrevet (endret)

i wow måtte jeg i vært fall alltid passe på ha Ct_raid assist vis ikke fikk jeg ikke være med å raide husker også at i alle guildene jeg var i så var det en liste over addons man MÅTTE ha for å kunne være med å raide da hjelper det jo ikke om jeg vil ha helt "default uI"

Endret av carlgutt
Skrevet

Grunnen til at man måtte bruke CT_Raidassist var nettopp det at vanilla WoW UI'en manglet enhver form for raidframes. Det var ikke teknisk mulig å raide uten, siden healere ikke kunne heale andre på noen annen måte enn å finne de i spillet og targete de direkte. Noen addons ble man avhengig av, men jeg kjenner flere som spiller med kun basis UI'en bortsett fra noen raid addons.

Skrevet
Grunnen til at man måtte bruke CT_Raidassist var nettopp det at vanilla WoW UI'en manglet enhver form for raidframes. Det var ikke teknisk mulig å raide uten, siden healere ikke kunne heale andre på noen annen måte enn å finne de i spillet og targete de direkte. Noen addons ble man avhengig av, men jeg kjenner flere som spiller med kun basis UI'en bortsett fra noen raid addons.

Så det du sier er at Funcom vil drite seg ut med tanke på standard UI som Blizzard gjorde?

Jeg har trua på at standard UI'en som Funcom nå lager til spillet vil inneholde alt av hva vi trenger når det gjelder den slags ting.

Skrevet (endret)
Det var ikke teknisk mulig å raide uten,

javel? jeg har raidet gjennom hele BWL, som tank uten CT_raid, eller noen andre addons. enste addon jeg har hatt er loot finder. som viser hvor forskjellige items dropper og hvilken boss/mob som dropper dem. off tanket også første boss i AQ40, så er vel langt fra teknisk umulig

Endret av Christeven
Skrevet
Det var ikke teknisk mulig å raide uten,

javel? jeg har raidet gjennom hele BWL, som tank uten CT_raid, eller noen andre addons. enste addon jeg har hatt er loot finder. som viser hvor forskjellige items dropper og hvilken boss/mob som dropper dem. off tanket også første boss i AQ40, så er vel langt fra teknisk umulig

Er jo helst healers som trengte CT_Raid addonen.. Hva skal du som Warrior med CT_Raid?

Var du healer og ikke brukte CT_Raid så fikk du rett og slett ikke være med.

Skrevet
Er jo helst healers som trengte CT_Raid addonen.. Hva skal du som Warrior med CT_Raid?

Var du healer og ikke brukte CT_Raid så fikk du rett og slett ikke være med.

nå svarte jeg på det at det ikke var mulig å raide uten addons

Skrevet

Joda kanskje jeg overdrev, alt er forsåvidt mulig om man går inn for det. For å omformulere, det var utrolig lite brukervennlig å raide uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...