Gå til innhold

Stemning for nytt prosjekt? TIPS TIL NAVN ?


Anbefalte innlegg

Ble usikker her nå jeg, om jeg skal bygge det jeg først tenkete, bygge et htpc kabinett eller modde et feridg htpc kabinett :hmm:

 

 

Å lage en sylynder pc går ikke med mitt rør da det skifter form...

 

 

Noen flere innspill?

 

 

Edit: Grunnet internett feil ble dette et nytt innlegg og ikke en edit..

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at for å få et litt minder og ikke så stort og upraktisk kabinett. Kommet frem til å heller velge mATX og ikke vanlig ATX. Dette vil ikke virke veldig mye inn på ytelsen og det er mye mindre :)

 

 

En ny skisse her:

 

NyttprosjektmATX-1.jpg

 

 

Edit: Rett str. på skjem

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Ja, jeg har tenkt på det.

 

Skråkantene og vinklene blir laget på en sag der en kan stille inn grader. Gjorde det samme på MeTube, så ser ikke dette som noe problem.

 

Røret fester jeg enten ved å bruke vinkler. Skru fast vinkelen i treverket og i røret. Eller lage et spor i selve topp plata som røret settes neddi. Jeg tenkte litt på å kanskje bruke e metall rør. Det kan vel bli bedre??

 

 

Denne gangen skal ingen deler unntatt bakplata løsbare. Så sparkel ordner nok sprekker.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva diametern på varmvannstanker er ?

O / π. :roll:

 

Omkrets delt på pi. For dere som ikke skjønte det... ;)

 

Hvor lang er en hyssing?

Det kan nok variere veldig.

 

Nå har jo en varmtvannstank flere lag, og vet ikke hvor lett det er å bruke den, men du kan jo prøve, hvis du finner en som er passe...

 

Edit: Feil formel... :ermm:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

For å si det slik: Jeg ser ikke behovet for mATX om du skal bruke varmtvannstank som rør :p De to vi har (en liten og en stor) har begge omtrent samme diameter, men det er høyden som varierer. Og som IAG sier, består disse av flere lag. Dessuten tror jeg det vil være vanskelig å kutte den opp, dersom formen fortsatt skal være mer eller mindre inntakt.

 

Hvilken modell går du for, Anki? =)

 

ENDRET: AIG: Det er omkretsen. Diameter er 2r.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Kommer til å bruke den siste moddelen jeg tegnet, da jeg synes det kabinettet blir passe stort.

 

Men jeg må finne noe som kan brukes som rør på toppen siden det jeg har er alt for stort.

 

Har noen erfaring med å bøye til en metalplate til en sylynder? på den måten kan en jo få akkuratt den diametern og høyden en skulle ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...