Gå til innhold

Google Earth med video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hva i alle dager er vitsen?

se hvordan eilfeltårnet ser ut, du kan se det norske kongehuset f.eks

Syns dette virker spennende og regner med jeg må hjem å hjelpe morsan med det her ;P

Foresten... viss man lager huset sitt i 3d og sender det inn til google, kan man få det opp i google earth da?

eller er det kun mer kjente bygninger?

Skrevet
hva i alle dager er vitsen?
Skjønner du ikke det? Greit når man skal reise. Får et inntrykk av hvordan stedene er osv.. Kommer til å benytte meg endel av dette
Foresten... viss man lager huset sitt i 3d og sender det inn til google, kan man få det opp i google earth da?eller er det kun mer kjente bygninger?
Tviler sterkt på det :p Dem har sikkert nok med å legge inn amerikanske boligstrøk
Skrevet

Det spekuleres i at Google har planer om å lage en ny virtuell verden, noe i likhet med Second Life. IBM jobber også med dette, men i deres tilfelle vet jeg at det er bekreftet, da de bl.a. har hatt samtaler med Linden Lab (som står bak SL). IBM ønsker å innføre 3D Internet - standarden, som det vil kalles. Det skal gå ut på at du logger deg inn med en hovedkonto, og så skal du kunne shoppe og chatte i forskjellige verdener samlet under en felles standard.

Det vi ser her er m.a.o. bare starten på den utviklingen. Husk at Internet tross alt i seg selv er ganske ungt ennå. Jeg husker godt da det var spesielt å i det hele tatt finne grafikk på hjemmesider, for ikke å snakke om da FLASH kom. Det er helt klart en fordel å få slike tjenester strømlinjeformet slik at selv de som ikke er interessert i å måtte lære nye begrep og mekanismer kan sette seg ned med slike verktøy og bruke det med en gang uten vansker. Som allerede nevnt i tråden, må det være stas å kunne sjekke amatørvideoer fra et feriested du har tenkt å dra til, slik at du får et bedre inntrykk av hvordan det er der sett med andre reisendes øyne.

Kult! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...