Gå til innhold

Fake Iphone på finn!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der ser man lett at ikke er en ekte Iphone. Bare synd at det sikkert finnes folk som er uvitende og blir lett svindlet av slike folk.

 

ja, der er nettop det som er så synd, mange som går på den der, det verste er jo at de betaler for noe som sikkert ikke har kosta mer enn en hundrelapp å produsere i kina.

Lenke til kommentar
Kommer i sine originale boks, uåpnet med plast på skjermen. Original iPhone.

Helt utrolig - det dreier jo seg åpenbart om ren svindel, noe som er litt pussig siden fyren jo faktisk har et produkt å selge, som han lett kunne fått ca 1500-2000kr for. Han velger i stedet å gjøre seg til svindler for kanskje en tusenlapp ekstra.

Lenke til kommentar

OK gutter. Har dere prøvd å kjøpe denne telefonen?

Eller i det hele tatt spurt om dette er en ekte iPhone?

Som jeg kan lese på Finn sier retningslinjene at kun ekte varer kan annonseres - og at det bør spesifiseres i annonsen ved spesielt belastede kopi-produkter.

Kan det tenkes at selgeren kun unngår dette ved å skrive "original iphone"?

 

Og makkverk? Jeg googlet litt, og fant ut at www.forbuker.no hadde en artikkel om fake iPhones med en overskrit "Bedre enn originalen?". Den hadde masse forskjellige funksjoner du ikke finner på iPhone (og vice-versa selvfølgelig). Og at iPhone kloningen er basert på Linux gjør at man kan laste inn all verdens programvare på den. "Den er uavhengig av Mac og ITunes, men skal se ut og fungere omtrent som Apples original, og etter fleres mening noe bedre."

Videre skriver de "Apparatet er kalt P168 og har funksjoner som iPhone ikke har. Blant annet opererer den på flere mobilnett samtidig, den har seks innbygde høyttalere og den løser noe Apples utgave har blitt kraftig kritisert for; den kommer med utskiftbart batteri."

Om en video på YouTube: "Hvis ikke videoen er usedvenlig godt maipulert virker det som om dette er en virkelig kopi som fungerer."

Lenke til kommentar
Hvis du ser på bildene, ser du helt klart at det der ikke er en ekte Apple iPhone.

Makkverk eller ikke, det er ikke lov å si at du selger en Ferrari når kjøperen får en Porsche.

 

Jeg renger med at selgeren ikke er så dum at han selger den som en ekte iPhone. Hvem som helst ser at det ikke er det. Men på Finn kan den ikke legges ut som en kopi.

Produktet er jo sikkert verdt minst 1500-2000.

Endret av iphone123
Lenke til kommentar

Hvis kun ekte varer kan selges, så kan man ikke selge falske kopier. Det selger burde gjort var å legge den ut som CECT P168. Ikke som original iPhone. Dette er et rent forsøk på lureri, og det veit du. Siden du, iphone123, ble medlem i dag kl. 09:34 kun for å poste i denne tråden, så får jeg sterke mistanker om at det er du som er denne selgeren.

Lenke til kommentar
Hvis kun ekte varer kan selges, så kan man ikke selge falske kopier. Det selger burde gjort var å legge den ut som CECT P168. Ikke som original iPhone. Dette er et rent forsøk på lureri, og det veit du. Siden du, iphone123, ble medlem i dag kl. 09:34 kun for å poste i denne tråden, så får jeg sterke mistanker om at det er du som er denne selgeren.

 

Det er et rent forsøk på lureri (ovenfor Finn regelement), men svindel er det ikke.

Og nei, jeg er ikke selgeren. Derfor jeg engasjerer meg er fordi jeg tok kontakt med selgeren for noen dager siden og fikk et oppriktig svar i første mail om at det ikke dreide seg om en iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg rapporterte annonsen, og det hadde tydeligvis 9 andre også gjort, for smarte Finn la til alle epostadressene på CC (ikke BCC) i svaret jeg fikk. Men de har jo en latterlig holdning - når de "må gå god for at opplysningene til selgeren er riktige". De fjerner altså ikke annonser før produsenter tar kontakt, noe som naturligvis ikke skjer, ergo kan hvem som helst selge falske produkter på Finn.

 

At 10 stk har tatt kontakt for å tipse om at det er et falskt produkt er altså ikke godt nok... Dette er jo verre enn QXL.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg rapporterte annonsen, og det hadde tydeligvis 9 andre også gjort, for smarte Finn la til alle epostadressene på CC (ikke BCC) i svaret jeg fikk. Men de har jo en latterlig holdning - når de "må gå god for at opplysningene til selgeren er riktige". De fjerner altså ikke annonser før produsenter tar kontakt, noe som naturligvis ikke skjer, ergo kan hvem som helst selge falske produkter på Finn.

 

At 10 stk har tatt kontakt for å tipse om at det er et falskt produkt er altså ikke godt nok... Dette er jo verre enn QXL.

 

Det ser ut som om selgeren har tatt til fornuft:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11421300

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...