Gå til innhold

Nokia 6300 eller 6120?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så god på dette, men har funnet frem til 2 mobiler jeg kunne tenke meg. Har sett mest på utseende. Men er litt usikker på forskjellen mellom disse. Hvilken er best? Det som er viktig for meg er at det er stor kjerm. Det sto litt forskjellige målinger på Nokia.no, så skjønte ikke hvilken av disse som var størst. Skjerm da altså... Og hvordan er kameraet på disse i forhold til 6131?Også nå har jeg hatt 6131 i over 1 år og har aldri vert mer fornøyd med en telefon enn jeg har vert med denne. Minuset ved denne syns jeg var at den ble fort ganske stygg og dårlig kamera. Jeg vil egentlig ha en mobil som er en del bedre enn den jeg har nå, så viss disse er omtrent det samme så vil jeg ha en annen en. :pTakker så mye for hjelp og innspill! Viss det er noen andre mobiler som ligner disse eller 6131, så vil jeg gjerne ha anbefalinger. Vil holde meg under 2800 kr uten abonnoment.Tittet rundt litt til. Nokia 6290 er også til vurdering. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6290 har større skjerm; 2.2" (men er veldig klumpete og stor), 6120 er veldig liten og nett (og har en litt mindre skjerm; 2", men med samme oppløsning som 6290).

Hvis du har fokus på stor skjerm og kamera/video, bør du ta en titt på N73, den har 2.4" skjerm og 3.2mpx kamera. Kameraene på de to andre passer ikke for stort mer enn mms... Hvis du vil ha noe som er litt mindre i størrelse kan du jo se på den nye 6500 slide, som har 3.2mpx-kamera og 2.2" skjerm :cool: Den koster litt over 3000kr da...

Lenke til kommentar
6290 har større skjerm; 2.2" (men er veldig klumpete og stor), 6120 er veldig liten og nett (og har en litt mindre skjerm; 2", men med samme oppløsning som 6290).

Hvis du har fokus på stor skjerm og kamera/video, bør du ta en titt på N73, den har 2.4" skjerm og 3.2mpx kamera. Kameraene på de to andre passer ikke for stort mer enn mms... Hvis du vil ha noe som er litt mindre i størrelse kan du jo se på den nye 6500 slide, som har 3.2mpx-kamera og 2.2" skjerm :cool: Den koster litt over 3000kr da...

 

 

Takk for svar! Kjøpte N73 ME med 2 gb minnekort til 3000 kr ca ink. frakt. :) Ble litt mer enn planlagt, men jeg er fornøyd. Får den enten i morgen eller på torsdag.

 

Så... Har jeg gjort et godt kjøp? :p

Lenke til kommentar
Ja, skal tro det er 2stk i klassen min som har den og den skal være ganske bra :thumbup: Vurderer selv og kjøpe den nå, så du får gi tilbake meldinger på hvordan den er..?

 

Det skal jeg gjøre så snart jeg får den. :) Det eneste som skremmer meg med denne er at det er dårligere tastatur enn på min 6131. Elsker det tastaturet, så det kommer sikkert til og være litt nedtur i begynnelsen. Men har ikke så store fingre eller noe, tror jeg, så det går vel helt greit. Også er telefonen svart så det er veldig bra! :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått den. Tastaturet var lite og lett og bomme på, men det venner jeg meg til. Telefonen var 100 ganger mer komplisert enn min 6131, men får satt meg ordentlig inn i den innen 2-3 dager helt sikkert. Utseendemessig var den herlig! Føler meg kanskje litt lurt når det gjelder kjøpet. Bestilte denne: http://www.mobilfabrikken.no/product?product_id=2103 , men det var jo et minnekort i den allerede. Hva skal jeg med 2 minnebrikker med tilsammen 4 gb? :O

 

Føler meg litt dum... :(

Lenke til kommentar

Ok, verste tastaturet jeg har vert borte i. Dette er åpenbart ikke en telefon for meldingsentusiaster... Virkelig fært. Litt treg, men kameraet er en drøm. Mye bedre enn forventet. Hva skal jeg nå med digitalt kamera? :p

 

Telefonen ser helt deilig ut så jeg er fornøyd. Litt komplisert, dårlige (!!) taster (skulle nesten tro tastene var helt uvesentlige for Nokia og det var en telefon for de som aldri rører talltastene) og noe treg (spesielt under oppstart, det tar evigheter). Syns det var litt rart det ikke fulgte med noen spill, men det gjør ikke noe. Kan anbefale den til de som liker et bra kamera, ikke skriver så mye meldinger og liker mobiler som er litt fancy og ser proffe ut :D

 

Men alt i alt er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Hmm dårlige taster på n73 me? Høres ikke bra ut.. Jeg har litt lyst på den mobilen (står mellom den og e65), men jeg har ganske små jentefingre da... kanskje det gjør det lettere å bruke tastene? Er n73 me veldig treig? En jeg kjenner sier at det eneste treige er å åpne meldinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...