Gå til innhold

Lyden klipper ved bruk av s/pdif


Anbefalte innlegg

Har problem med at lyden klipper når jeg bruker s/pdif utgangen på min bærbare pc. Lyden klipper uansett hva program jeg bruker til avspilling av lyden. Også når jeg spiller av fra nettet(youtube etc...) Utrolig irriterende! Lyden klipper kun når jeg bruker s/pdif. Har hatt kontakt med acer-support, men de sier at jeg er nødt til å levere inn PC-en til reprasjon for å få ordnet dette. Er ikke særlig lysten på dette da dette har en tendens til å ta lang tid. Noen som har gode råd til hva jeg kan prøve? Har prøvd å oppdatere driveren uten at det kom seg.

 

Maskinen er en acer 7520G http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....53&cid=5417

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
er ikke ledningen det er noe galt med da?

Hva skulle være galt med den da? Det er jo snakk om en optisk utgang.. Kunne skjønt det hvis det hakket mens jeg flyttet på maskinen eller beveget på ledningen, men dette skjer uansett om je ikke rører noen ting. Har hatt maskinen inne til rep. De byttet lydkort. Ble bedre, men er der fortsatt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du kan prøve å bruke ASIO for lyd framfor DirectSound e.l. siden ASIO vil omgå alt av interne programvaremixere/drivere som kan clippe lyden. Om det fortsatt clipper med ASIO så skulle man nesten tro problemet ligger i forsterkeren.

 

Skjønte ikke helt dette her. Lastet ned og installerte asio4all, men det ser ikke ut til å funke helt hensiktsmessig. Etter det jeg forstod så skulle det komme opp et nytt alternativ i instillingene for lyd. Det står fortsatt bare høyttalere der... Kan det være at det ikke er mulig å kjøre dette lydkortet med ASIO?

 

"ASIO4ALL v2 not visible in host audio configuration menu: There are two possible reasons for this: Either your audio application does not support ASIO or you installed ASIO4ALL v2 as an underprivileged user."

Lenke til kommentar

Opplever selv at lyden hakker når jeg prøver og bruke s/pdif kilden når jeg spiller av film med VLC, men ved bruk av mediaplyer og power dvd funker det helt utmerket.

 

dessverre så er det også veldig iriterende, for VLC er eneste programmet jeg får valget og bruke s/pdif utgangen, ved avspilling av DVD, ved avspilling av HD DVD og Blu-ray så kan jeg også bruke s/pdif utgangen med Power DVD.

 

Men er sndig dette med hakkingen, men som sagt har det også, med det er kun med VLC det hakker her da...

Lenke til kommentar
Opplever selv at lyden hakker når jeg prøver og bruke s/pdif kilden når jeg spiller av film med VLC, men ved bruk av mediaplyer og power dvd funker det helt utmerket.

 

dessverre så er det også veldig iriterende, for VLC er eneste programmet jeg får valget og bruke s/pdif utgangen, ved avspilling av DVD, ved avspilling av HD DVD og Blu-ray så kan jeg også bruke s/pdif utgangen med Power DVD.

 

Men er sndig dette med hakkingen, men som sagt har det også, med det er kun med VLC det hakker her da...

Mener jeg har lest noe om det der med vlc på et forum før. Men jeg husker ikke om det var her eller på et annet forum. Men det er ikke det som er problemet mitt. Det hakker uansett hvilket program jeg bruker. Hører til og med at det klipper i bakgunnssusen når det ikke blir avspilt lyd. Har sendt ny mail til acer-support, så får vi se om jeg får svar før nyttår, hehe :) Tror btw ikke at det er noe galt med forsterkeren. Bruker den samme optiske inngangen til dvd-spilleren min, og da hakker det ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...