Gå til innhold

Netcom operatørlåst Nokia N73


Anbefalte innlegg

Kjøpte ein brukt Nokia N73 i dag, som er låst til Netcom. Men eg har eit abonnement på Telenor derfor trenger eg å få vekk operatørlåsen.

 

Eg har kikka over alt i dag etter folk som kan få fikset dette, men det er visst av ein eller annen grunn ekstra vanskelig å få vekk sperren på N73.

 

Er det noen så vett korleis eg skal få vekk sperren? evt. noen som vett om andre som kan få vekk sperren?

 

Setter stor pris på svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I NetCom henger opratørlåskoden og avtaletiden på abonnementet sammen, for å få låsekoden må avtaletiden på abonnementet der telefonen ble kjøpt på avsluttes.

 

Om dette er ActiveTalk plus og telefonen er kjøpt for 2 uker siden er prisen for dette 2000

 

Om det er andre abo så er det 1500.

 

håper dette ga svar, ta kontakt med personen du kjøpte telefonen av, kan jo hende han har kanselert sitt abo selv, om ikke du tok over dette også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

er dette seriøst fra netcom ? hos telenor får man slikt gratis. den som kjøpte tlf i utgangspunktet er jo fortsatt bundet opp. brytes bindinga må jo subsidieringa betales tilbake uansett.

 

synd at telefonen var låst til netcom lauvaas :/

Lenke til kommentar
er dette seriøst fra netcom ? hos telenor får man slikt gratis. den som kjøpte tlf i utgangspunktet er jo fortsatt bundet opp. brytes bindinga må jo subsidieringa betales tilbake uansett.

 

synd at telefonen var låst til netcom lauvaas :/

 

Det var litt surt å hørre:\

Lenke til kommentar
Jeg tror www.unlockshop.no klarer å låse opp disse nå.

 

Det at telenor gir ut koden gratis er ren service fra dems side, og netcom vet da ikke hva service er;)

 

Unlockshop klarer ikke å åpne N73 av en eller annen grunn. Men takk likevel..

 

Helt enig med at Telenor har super service. Har aldri hatt noe som har vore gale med dem (unntatt de høye prisene).

Lenke til kommentar
er dette seriøst fra netcom ? hos telenor får man slikt gratis. den som kjøpte tlf i utgangspunktet er jo fortsatt bundet opp. brytes bindinga må jo subsidieringa betales tilbake uansett.

 

Den som kjøpte telefonen fikk den enda billigere fordi han valgte å kjøpe en telefon der det ikke bare fulgte med 12 måneders avtaletid, men der telefonen også var låst til NetCom som operatør. Man behøver ikke velge begge deler, prisforskjellen er ofte veldig liten. Men så lenge man vil ha det billigst mulig, ser jeg ingen problemer med at man må betale for å låse opp igjen telefonen - det er jo et valg man selv har tatt når man kjøpte apparatet.

 

Kudos til Telenor for å gi ut koden, men folk burde virkelig heller lære seg å ta konsekvenser av egne valg. Du vet, spise kaken og ha den også ...

Lenke til kommentar
Jeg tror www.unlockshop.no klarer å låse opp disse nå.

 

Det at telenor gir ut koden gratis er ren service fra dems side, og netcom vet da ikke hva service er;)

 

 

er kansje dumt å legge ut info som ikke stemmer.

telenor tar også betalt for utlevering av låsekode før bindingstiden på abonnementet er gått ut. se her!

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

Lenke til kommentar
Nei de kan faktisk ikkje få vekk operatørlåsen på N73. Viss du går videre på den siden så står det at de ikke får det til på den mobilen. Det var synd...

Hei,

Nå er det åpnet for bestillinger på N73 :)

Dessverre er prisen noe høyere enn vanlig, det skyldes at inngrepet er svært vanskelig og tidkrevende på denne modellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12
er kansje dumt å legge ut info som ikke stemmer.

telenor tar også betalt for utlevering av låsekode før bindingstiden på abonnementet er gått ut. se her!

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

 

ja det er dumt å legge ut info som ikke stemmer. så slutt.

 

operatørlåskoder hos telenor er gratis. untaket er kontanttelefoner(kjipe nokiaer kjøpt på narvesen med kontantkort)

Lenke til kommentar
ja det er dumt å legge ut info som ikke stemmer. så slutt.

 

operatørlåskoder hos telenor er gratis. untaket er kontanttelefoner(kjipe nokiaer kjøpt på narvesen med kontantkort)

 

En liten ting til, du må ha kjøpt mobilen med 12 måneders binding mot et Telenor/Djuice abonnement for å få operatørlåskoden gratis hos Telenor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

ja det har jeg jo allerede sagt. man får jo ikke binding på et kontantkort. ergo er alle operatørlåskoder gratis med unntak av tlf kjøpt med kontantkort. de koster 600 minus 40pr måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...