supermannen87 Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg skulle prøve på å installere compiz fusion på ubuntu (7,04) nå. Benttet en guide og fulgte den slavisk, helt til den ba meg om å sette inn Ubuntu c-en og trykke enter, noe jeg også gjorde. Men lenger gikk den ikke, da den ikke godtar CD-en som jeg faktisk installere ubuntu fra Så hvordan får jeg avbrytt installasjonen? Denne guiden. Her er feilinfoen som kommer opp E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? fredrik@fredrik-desktop:~$ Endret 10. oktober 2007 av supermannen87
adder1972 Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei, Du kan jo velge bort CDen som source (System > Administration > Software Sources) Så kan du f.eks kjøre "sudo aptitude update" og "sudo aptitude upgrade" i terminalen. Se om det rydder litt for deg. "sudo aptitude install" kan også rydde i gamle halve installasjoner og rette opp i avhengigheter. S Endret 10. oktober 2007 av adder1972
Kagee Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Her er feilinfoen som kommer opp E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? fredrik@fredrik-desktop:~$ Den feilmeldinga kommer vel heller av at du har 2 atp-programmer opp samtidig - f.eks "Legg til/Fjern" mens du kjører f.eks apt-get. Endret 11. oktober 2007 av Kagee
supermannen87 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Feilmeldinga kom også etter omstart når jeg trykte inn f.eks apt-get install amsn. Men det endte uansett med at det ble reformatering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå