Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny selvbygd pc


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp satt i sammen ny pc, Problemet er at når jeg har i mitt Soundblaster X-fi elite pro lydkort kommer det ikke bilde på skjermen. Lydkortet er det eneste jeg ikke har kjøpt nytt nå.

Alt fungerer fint uten lydkortet i, og lydkortet fungerer flott i min gamle pc.

 

Den nye PC-en min består av

Asus M2R32-MVP hovedkort

AMD athlon x2 6000+ prosessor

2 x 1GB Geil PC6400 DDR2 minne

Asus nvidia en8400gs skjermkort

 

Det virker som om PC-en booter, men det komme ikke bilde på skjermen når lydkortet står i.

Trodde først det var for lite strøm (350Watt) med tanke på at lydkorte har ekstern strømtilkobling og at noen av de andre komponentene sikkert krever litt, men har nå byttet til 620watt og har fortsatt samme problemet.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har nettopp satt i sammen ny pc, Problemet er at når jeg har i mitt Soundblaster X-fi elite pro lydkort kommer det ikke bilde på skjermen. Lydkortet er det eneste jeg ikke har kjøpt nytt nå.

Alt fungerer fint uten lydkortet i, og lydkortet fungerer flott i min gamle pc.

 

Den nye PC-en min består av

Asus M2R32-MVP hovedkort

AMD athlon x2 6000+ prosessor

2 x 1GB Geil PC6400 DDR2 minne

Asus nvidia en8400gs skjermkort

 

Det virker som om PC-en booter, men det komme ikke bilde på skjermen når lydkortet står i.

Trodde først det var for lite strøm (350Watt) med tanke på at lydkorte har ekstern strømtilkobling og at noen av de andre komponentene sikkert krever litt, men har nå byttet til 620watt og har fortsatt samme problemet.

 

Noen som har noen ideer?

 

Har du prøvd å deaktivere onboard lydkort i bios?

Lenke til kommentar

Hei, har prøvd alt som sies her utenom å oppgradere bios da denne ser ut til å være av nyeste versjon, utenom to betaversjoner som har kommet.

 

Jeg får ikke bilde i det hele tatt når lydkortet står i, skjermene er helt svarte

 

Jeg er den samme som arovik, fikk ikke logget inn etter å ha byttet email på kontoen her. valideringen av email ser ikke ut til å fungere her...

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt ett billig skjermkort for å teste. og med dette skjermkortet i starter PC-en opp og xfi kortet virker....

... helt til ett nytt problem kommer.

etter å ha spilt musikk noen minutter kommer en utrolig høy og irriterende pipelyd. denne varer helt til jeg restarter PC-en. hva i all verden foregår?? noen som kan si meg det?

 

er fortvilt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...