Gå til innhold

Hva slags sanger kan jeg spillet for å få draget?


AtheusNor

Anbefalte innlegg

Jimmy Buffet - Why don't we get drunk and screw:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9wFpvRMIIEM

 

Og jeg kødder ikke, det blir skikkelig allsang av det på refrenget, som folk plukker opp med en gang (funker vel ikke så bra om dere bare er to stk da, men destod bedre når det er litt flere)

 

Edit: Forøvrig er det jævlig overvurdert å spille enkle klissesanger, det eneste som betyr noe er at du faktisk kan spille og er trygg på det, det er like bra med en hvilken som helst fin sang, og det er sikkert noen som er litt lei av å høre "Wonderful Tonight" for 104. gangen på nachspiel. Om du vil ha noe rolig og enkelt som er fint og ikke skikkelig klisjé så kan du f.eks prøve noe Gary Jules (mad world, falling awake), Joshua Radin (someone else's life, amy's song, winter), Ingrid Michaelson (the way I am) eller Iron & Wines versjon av such great heights.

Endret av Forfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auda. Nothing else matters, tears in heaven OG halleluja i samme tråd? Kan dessverre ikke fordra sånne "gitargutter" som sitter på fest mens de andre har det gøy og prøver å dra damer ved å nærmest sitte og grine.

 

Ekte mannfolk drar damer med konserter, Beatles-style!

 

Evt. er det greit om du spiller for noen ALENE, men ville ikke anbefalt de sangene jeg nevnte over. Spill klassisk gitar, det er nærmest ment for å smelte hjerter. En gang hadde jeg dama på besøk, skrudde av alt lyset, ba henne sette seg ned og lukke øynene.

Og så spilte jeg i noen minutter. Da jeg skrudde på lyset hadde det rent tårer nedover kinnene hennes.

 

Og for å helgardere meg mot dårlige spøker:

 

"OI, var det SÅ dårlig?"

 

Så er det sagt.

 

EDIT: Til sebbe: Du mente vel "You got to hide your LOVE away"? Bare så trådstarteren ikke begynner å se etter helt feil sang.

Endret av fluff
Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke ha med deg plekter i lomma. Det er så utrolig mange gitarister som går rundt og bare venter for å finne en gitar og vise seg frem. Og for all del: ikke spill canon rock, master of puppets eller andre lignende riffbaserte eller solopregede ting. Canon rock er meningsløs uten backingtrack. Spill låter folk kjenner, ferdig med det. Da drar du damer. Det som faktisk drar mest damer er hvis du spør de hva du skal spille.

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt rimelig inponert hvis en fyr hadde kommet bort til meg og spilt noe god, gammeldags heavy rock (event. metal). Å dra til med en vill gitarsolo, spille gitar bakpå ryggen og ta helt av er jo ganske originalt, og vil bli husket! Men, det er vel bare meg..

Sukkersøte Bryan Adams-ballader og den forferdelig klissete "Hey There Delilah" hvor stort sett jukse-G og D er de eneste akkordene er vel litt oppbrukt..? Dessverre ser det visst ut til å funke på visse jenter. I say go for it, hvis du skal være på den sikre siden! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...