Gå til innhold

HD2400Pro - nok til HD selv med slapp CPU?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå kommer snart VIAs EPIA SN-kort, og for oss Mini-ITX-fans blir det redningen på HTPC-fronten! Det har nemlig PCIe x16-kontakt, noe som har vært et stort savn på de andre EPIA-kortene.

 

Da kan jeg altså slenge på at HD2400Pro, og så skal det gå fint med full HD? Eller? Går det bra selv om CPUen er skikkelig slapp? Ytelsen til C7-CPUene tilsvarer ca en P3 på samme hastighet (kanskje litt lavere). Vil HD2400Pro dra full HD selv med en CPU som omtrent tilsvarer Pentium 3 på 1.6GHz i ytelse?

 

Det kommer også til å komme to andre kort med lavere frekvenser: 1.5GHz og 1GHz (vifteløs). Bør det gå på de også? Sammenligningen med PIII på samme frekvens minus ca 200MHz gjelder fortsatt.

 

Og en ting til: hvor mye har minnet å si for dette? Tenker både på systemminne og minnet til skjrmkortet. Feks 1GB sys + 256MB VRAM? Går det bra?

 

-G.G. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Nå kommer snart VIAs EPIA SN-kort, og for oss Mini-ITX-fans blir det redningen på HTPC-fronten! Det har nemlig PCIe x16-kontakt, noe som har vært et stort savn på de andre EPIA-kortene.

 

Da kan jeg altså slenge på at HD2400Pro, og så skal det gå fint med full HD? Eller? Går det bra selv om CPUen er skikkelig slapp? Ytelsen til C7-CPUene tilsvarer ca en P3 på samme hastighet (kanskje litt lavere). Vil HD2400Pro dra full HD selv med en CPU som omtrent tilsvarer Pentium 3 på 1.6GHz i ytelse?

 

Det kommer også til å komme to andre kort med lavere frekvenser: 1.5GHz og 1GHz (vifteløs). Bør det gå på de også? Sammenligningen med PIII på samme frekvens minus ca 200MHz gjelder fortsatt.

 

Og en ting til: hvor mye har minnet å si for dette? Tenker både på systemminne og minnet til skjrmkortet. Feks 1GB sys + 256MB VRAM? Går det bra?

 

-G.G. :)

 

HD2400 Pro gir per i dag ingen akselrasjon av x.264/MKV-filer, så det vil ikke på noen måte gi deg Full HD.

Lenke til kommentar
Nå er vel H-264 og VC-1 komprimeringsteknoilogier, mens MKV er en kontainer.

Ikke blande kortene nå... ;)

 

Ja, det er jo sant, jeg var bare under inntrykket av at det er snakk om MPEG4-akselerasjon med de kortene. Vil det fungere på samme måte om det er MKV/h.264 også? Eller ser ikke hardwaren forskjell på container-type i det hele tatt?

 

Det er i grunn slike ting jeg lurer på, men vanskelig å finne svar. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...