Gå til innhold

PC-en slår seg selv av :S

1915

Anbefalte innlegg

Skrevet

formaterte PC-en forrige fredag.

den slår seg selv av av og til :S

hva kommer det av ?

specs:

dell dimension 9150

nvdia geforce 6800 xt

1 gb ram

500 gb hdd

intel core duo 2.8 ghz(IKKE klokket)

hk(vet ikke. noe dell greier)

psu: 350 watt

har ikke hat noe problemer før :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest er det strømforsyningen, driverfeil/konflikt og varme.

Litt greiere om du forklarer hva som skjer og hva som blir gjort før maskinen slår seg av.

Skrevet

Siden dette er en dell PC, tror jeg ikke det er overoppheting, men det er selvsagt en mulighet (ofte kan man høre en alarm hvis skjermkortet er overopphetet, men jeg har aldri opplevd det på CPU før)

Driverfeil skal frembringe en blåskjerm, dessuten har du akkurat formater, så da anser jeg det mest sannsynlig som PSU-en.

PSU-en er 350W, nå er ikke jeg ekspert på PSU-er, men mitt 6800 kort var anbefalt 400W eller høyere, og et spenningsfall kunne vel fått PC-en til å skru seg av...men nå er ikke jeg noe ekspert på PSU-er.

Tror nesten vi må ha mer info om hva som skjer.

Skrevet

det skjer ikke noe annet enn at den bare slår seg av.

altså: den slår seg av på normalt vis, slik at man hadde trykt start>slå av datamaskinen>slå av

den slår seg av på normalt vis. men den skal jo ikke slå seg av :s

og når idag da jeg skulle installere medal of honor så fikk jeg bluescreen da jeg starta setup. :S

er jo windows xp HOME ;//

har xp pro plate men fant den ikke forrige helg da jeg skulle formatere. men har funnet den..

burde jeg formatere eller ?

Skrevet
Driverfeil skal frembringe en blåskjerm, dessuten har du akkurat formater, så da anser jeg det mest sannsynlig som PSU-en.

9661405[/snapback]

Ikke alltid. Windows har som standard deaktivert at den skal vise skjermbilde ved feil. Enkelte feilmeldinger vil bli vist, men ikke alle.

det skjer ikke noe annet enn at den bare slår seg av.

altså: den slår seg av på normalt vis, slik at man hadde trykt start>slå av datamaskinen>slå av

den slår seg av på normalt vis. men den skal jo ikke slå seg av :s

og når idag da jeg skulle installere medal of honor så fikk jeg bluescreen da jeg starta setup. :S

er jo windows xp HOME ;//

har xp pro plate men fant den ikke forrige helg da jeg skulle formatere. men har funnet den..

burde jeg formatere eller ?

9661414[/snapback]

Formatering løser ingen problemer sånn sett, det bare er å ignorere et problem. Det vil muligens komme tilbake om du ikke finner ut av hva som forusaker feilen. Formatering er alltid siste utvei.

Om den slår seg av som normalt kan det være Windows Update. Jeg har merket for noen dager siden at Windows Update har fått en automatisk avslutter som gjør at maskinen starter på nytt etter fem minutter. En melding vil dukke opp.

Men om maskinen slår seg direkte av og ikke starter, må det være noe mer alvorlig i programvaren. Du kan prøve å reparere installasjonen, eller søke etter eventuelle virus.

Skrevet (endret)

nei det er IKKE windows update. den slo jeg av før jeg satte i nettet etter jeg formaterte. bruker ikke windows update. men windows tar ikke update hver halvtime da. og i windows uppdate får man beskjed om at PC-en rebooter

tviler på at det er psuen.

fordi før hadde jeg 5 harddisker i PC-en 2 dvdrommer. 1 dvd rom og en brenner da.

og et nvidia geforce 7900 gs kort. og noe ekstra pci kort trådløs kort og satan kontroller. og da klarte 350 watt's psuen det. hadde aldri problemer da.

Endret av 1915
Skrevet

Jeg plukket sund hele PC-en forrige helg. tok kompressor og blåste alt rent. og satte den sammen igjen. satte i en HELT ny harddisk i PC-en og la inn xp home. men så begynte home å fuske og jeg fikk ikke installert det spillet jeg sa. medal of honor.

så idag formaterte jeg igjen. men nå la jeg inn xp pro sp2.

(ja jeg har de nyeste driverne, for hver gang jeg formaterer laster jeg ned de nyeste driverne og installerer dem.)

sp jeg prøvde å installere medal of honor igjen. men da fikk jeg samme bluescreen meldinga som før jeg formaterte.

Skrevet

Hva står det i denne blue-screenen?

Hvis du ikke rekker å se bluescreenen - eller ikke greier å lese den før den restarter, trykk [vindu-tast] + [pause], velg "Advanced" og trykk på "Settings" under startup and recovery. Under "System recovery" fjerner du haken ved "Automatically restart".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...