Gå til innhold

Problem med kommunikasjon Canon 30D - EOS Utility


Anbefalte innlegg

Jeg har installert Canon EOS Solution Disk som fulgte med kameraet på ny PC (XP Professional). Når jeg kobler til kameraet og kjører EOS Utility for å laste ned bildene, får jeg beskjed om 'Failed to communicate with camera. Check connections.'. Jeg får imidlertid sett bildene i programmet, men feilmeldingen kommer i det jeg skal laste ned bildene. Dette gikk fint med forrige PC-en jeg hadde installert programvaren på.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Utility og Zoombrowser i flere år med ixus og nå bruker jeg nyeste versjon som kom med min EOS 400D, (og 4 ulike Canon kameraer fungerer med den.) Du skal ikke være nødt til å åpne Utility, hvis du på Preferences der har satt inn de riktige opplysningene, så skal den åpne seg automatisk når du kobler kamera med USB og slår det på. (F.eks på første side "Preferences", Startup Action er det best å ha haket av for første alternativ: "Show Main Window") En annen ting man må gjøre selvsagt, det er å "legge inn det nye kameraet" når man installerer software. Utility finner da selv det rette kamera,ved navn

RandiA

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å koble til kameraet i ZoomBrowser EX får jeg følgende melding

 

'(CamreaWindow) is not compatible with the detected camera'

 

Jeg kan gå rett inn på kameraet under 'Min Datamaskin' og laste ned bildene derfra. Ergo det er kommunikasjon mellom kamera og PC, men ikke Canon software og kamera.

Lenke til kommentar
En annen ting man må gjøre selvsagt, det er å "legge inn det nye kameraet" når man installerer software. Utility finner da selv det rette kamera,ved navn

9658080[/snapback]

 

Takk for svar :)

 

Mener at dette gikk automatisk når jeg installerte programvaren første gang på forrige PC, og koblet til kameraet.

 

Er det noe sted jeg kan gå inn å stille inn hvilket kamera jeg skal koble til?

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å koble til kameraet i ZoomBrowser EX får jeg følgende melding

 

'(CamreaWindow) is not compatible with the detected camera'

 

Jeg kan gå rett inn på kameraet under 'Min Datamaskin' og laste ned bildene derfra. Ergo det er kommunikasjon mellom kamera og PC, men ikke Canon software og kamera.

9658086[/snapback]

 

Ja, den samme meldingen fikk jeg med ny-kameraet mitt EOS 400D, så der må du "registrere" kameraet, det nye. Stod i manualen.(I Zoombrowser skal du da finne kamera, åpne fanen øverst til venstre Acquire&Camera Settings, der under skal det stå Connect to EOS camera (hos meg, men det avhenger av hvilket camera du har) Likeså i Utility under Preferences må du "ticke" av på første side: Start EOS Utility automatically when camera is connected.

Prøv deg litt frem, så kommer det nok opp :)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd det meste, men får hele tiden '(CamreaWindow) is not compatible with the detected camera'. Finner ikke noe sted å legge inn hvilket EOS som skal kobles til. Står heller ikke noe om dette i 30D manualen. Må nok krype til korset å ta med meg kameraet og PC-en til Japan Photo i morgen.

 

Takk for innspill, RandiA :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd det meste, men får hele tiden '(CamreaWindow) is not compatible with the detected camera'. Finner ikke noe sted å legge inn hvilket EOS som skal kobles til. Står heller ikke noe om dette i 30D manualen. Må nok krype til korset å ta med meg kameraet og PC-en til Japan Photo i morgen.

 

Takk for innspill, RandiA :)

9658699[/snapback]

:!: :!: Ikke gi opp så lett, glemte å spørre deg, har du sjekket på din PC Kontrollpanel--> Skannere og kamera: at ditt kamera står oppført der? (Det gjør mine, )hvis ikke kan du jo kjøre Veiviseren for å legge til kameraet...

Og i tillegg, sjekk i Zoombrowser under Tools (øverste linje), videre Customize..der skal alle alternativene være "ticket" av, Connect to camera, Connect to EOS camera, og alle andre alternativer,

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...