BSP Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Jag har nettopp installert kubuntu-desktop på maskinen, men når jeg logger på kommer denne beskjeden: "din $home/dmrc-fil har blitt ignorert: dette forhindrer at standrøkt og språk blir lagret. Filen bør være eid av brukeren og ha fil-rettighetene "644" brukes $home-katalog må eies av bruker og ikke skriv bar for andre brukere" Hvordan fikser jeg der? Endret 11. oktober 2007 av BSP
Kagee Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Har du installert 7.10 Beta eller 7.04? Du *skal ikke* få slike beskjeder ved oppstart, selv villle jeg tatt en omstart, eller ventet 10 dager på 71.0 Final. For å FIKSE problemet burde du kunne åpne Terminal fra Programmer->Tilbehør og skrive chmod 644 .dmrc
BSP Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Skrevet 8. oktober 2007 (endret) jeg har ubuntu 7.04. Men når jeg skriver chmod 644 .dmrc i terminalen skjer det ingen ting. Endret 8. oktober 2007 av BSP
Kagee Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Det skal ikke skje noenting. Filrettighetene endres uten noen respons. Prøv denne for å sjekke at du endret på riktig fil: chmod -v 664 /home/dittbrukernavn/.dmrc Da skal den feilmeldinga bli borte. Men som jeg skrev, dette skal ikke skje, jeg ville reinstallert.
BSP Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Skrevet 9. oktober 2007 Skal jeg reinstallere HELE ubuntu?når jeg skriver: chmod -v 664 /home/mittbrukernavn/.dmrc Kommer denne meldingen opp: mode of «/home/oddvin/.dmrc» changed to 0664 (rw-rw-r--)
Kagee Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jag har nettopp installert kubuntu-desktop på maskinen, Hvis du nettopp installerte kubnutu-dekstip, og fikk dennne meldingen, villle jeg installert det på nytt. Kommandoen jeg gav, skal bare fikse feilmeldingen du fikk.
BSP Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 jeg har nå avinstallert kubunut for denne gang å gått tilbake til ubuntu. Men meldingen kommer fortsatt opp
Kagee Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hva? Komplett reinstallasjon?? Og fortsatt feilmeldinger?? Leste posten bedre nå. Du fikk feilen ETTER at du installerte pakken kubuntu-desktop i ubuntu? Trodde det var snakk om en nyinstallasjon av Kubuntu jeg. Men du får fortsatt den akkurat samme feilmeldingen? Endret 10. oktober 2007 av Kagee
BSP Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 ja den same meldingen kommer hver eneste gang jeg logger på Kubuntu er nå avinstallert men den fortsetter å komme
Kagee Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Glemte å bytte eier: chmod -v 664 /home/dittbrukernavn/.dmrc chown -v dittbrukernavn:dittbrukernavn /home/dittbrukernavn/.dmrc (Det kan ende du må bruke denne her:) sudo chown -v dittbrukernavn:dittbrukernavn /home/dittbrukernavn/.dmrc Lim så inn output'en av ls -la /home/dittbrukernavn/ Endret 11. oktober 2007 av Kagee
VirtualBox Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Prøv å opprette en ny bruker med de samme rettighetene som du har og se om det hjelper deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå