Gå til innhold

Eksternt lydkort, skal brukes med Logitech Z-5500


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som emnetittelen tilsier lurer jeg på hva som trengs for at jeg skal få lyden fra min bærbare PC "Compal Ifl90+" over på PC-anlegget Logitech Z-5500.

 

Har ingen peiling, men har hørt at jeg trenger et eksternt lydkort.

 

Hvilket anbefales (skal helst være billig)? Og hva slags kabler trenger jeg? Følger alt med z-5500 eller må jeg kjøpe noe ved siden av?

 

Takk for fremtidig hjelp!

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg ser det ut som at den bare har en enkel utgang til lyd, type minijack 3,5?

 

Hvis det stemmer ville jeg kjøpt et annet lydkort helst med optisk eller coax utgang. I så fall må du også kjøpe en sånn kabel, ettersom det kun følger med den vanlige analoge sorround kabelen.

9656818[/snapback]

 

 

Ja, det stemmer at maskinen kun har to 3,5 mm minijack-plugger, en mikrofon og en headset.

 

Har sett på dette lydkortet. Vil det fungere godt?

 

Det som bekymrer meg litt med det er at dette står på Creatives sider:

 

"* Pga. begrensninger ved dataoverføring med USB 1.1-forbindelse er det kanskje ikke mulig å spille av, spille inn eller samtidig spille inn og av innhold med den høyeste overføringshastigheten og/eller frekvensen som støttes. "

 

 

Er det USB 1.1?! Trodde ikke noe ble laget med det lenger! Vil dette gi dårlig kvalitet?

Lenke til kommentar
Terratech 7.1 PCI, ingen over, ingen ved siden av. Støtter 7.1, (også 5.1). Støttr også Optisk-kabel, som gjør lyden mye bedre. Kjøp den du, du blir hvertfall ikek skuffet.

 

Hvordan kan du si at lydkvaliteten blir mye bedre av digital overføring over optisk? Man har her en overføring fra elektrisk til optisk som KAN gi feil (merk dere kan). Samt så avhenger det av DA konverterne i Logitech anlegget VS de DA konverterne på lydkortet.

Lenke til kommentar

Selv så får jeg mye varmere lyd av mini-jack kabler.

Og foretrekker dette framfor optisk.

 

Samt, så skal det sies at optisk bare gir 2 kanals lyd.

Men Z-5500 klarer grett nok og få dette ut i 6 kanals.

 

Men ta en titt på tester på nettet, så finner du kanskje ut noe nyttig.

 

Men husk på, vista er ikke så alt for glad i creative SB kortene.

Så har du vista, ville jeg styrt unna disse i første omgang.

Selv om SB kortene nok er de beste man kan få tak i, til privat bruk og under en viss pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...