Gå til innhold

Trenger hjelp til å koble til internet på PS3.


Snerk

Anbefalte innlegg

Har nylig gått til innkjøp av PS3 men klarer ikke å koble til internet. Blir evig takknemmelig om noen kan hjelpe.

 

Jeg skal koble til via en trådløs linksys router.

 

Jeg velger Innstillinger for internetforbindelse:

Trådløs forbindelse -> scanne -> velger linksys -> SSID : linksys -> WLAN sikkerhetsinnstillinger : Ingen (det er et åpent nettverk).

 

Så kommer jeg til adresseinnstilling. Da man velger Enkel eller brukerdefinert.

Først prøver jeg enkel:

På Proxy server velger jeg "Bruker ikke". (aner ikke hva det er) -> Forbindelsestest, Resultat:

 

Skaff IP adresse: Lykkes, Internetforbindelse: Mislykkes

 

Error:

Det oppstod en feil under kommunikasjonen med serveren.

Det er en DNS feil.

(80710102)

 

Etterpå prøver jeg brukerdefinert adresseinnstillinger.

På IP adresseinnstillinger velger jeg PPPoE, som er det jeg velger når jeg oppretter en internettilkobling på laptopen.

Jeg skriver så inn brukernavn og passord. ->

DNS innstilligner: Atomatisk (prøvde manuell også men er usikker på om jeg hadde riktig DNS) ->

MTU: automatisk (aner ikke hva dette er) ->

Proxy server: Bruker ikke (igjen, vet ikke hva dette er) ->

UPnP: Aktiver eller deaktiver. (har prøvd begge, samme resultat) ->

 

Forbindelsestest, resultat:

Skaff IP adresse: Mislykkes.

 

Error:

Forsøket på å oppnå en IP adresse har utløpt.

 

PS3 manualen hjelper ingen ting, der står det bare at man skal følge wizarden.

 

Så kan noen som har opprettet en trådløs internetforbindelse via en ruter, eller bare noen som har peil, fortelle meg steg for steg hva jeg skal gjøre?

 

Tusen takk for ALL hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har linksys ruter sjølv...og bruker trådløs forbindelse..

 

eg har aldri hatt problem med oppkobling...

 

DNS feil er litt knotete...kan vere internett leverandøren..siden du får ip adresse så er det veldig rart..

 

MTU treng du ikkje bry deg om..din linksys er stilt til 1500 på mtu og der kan den stå..proxy har og ingenting med saken og gjere...Upnp bør vere aktivert ellers kan du få problem med spilling med andre..

 

har du prøvd og satt opp en statisk ip adresse innpå ruteren..osso tildele ps3en denne ipadressen ved og kjøre wizarden..

Lenke til kommentar

Hmm, ser ut til at jeg har fått koblet meg på nett nå.

Det snodige er at jeg tror ikke jeg gjorde noen forandringer fra innstillingene i første post. Jeg bare prøvde en forbindelsestest nå nylig også plutselig funket det. Men har ikke testet om alt fungerer som det skal enda så stay tuned!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har akkurat det samme problemet! Jeg får koblet den til internett virker det som, men jeg får ikke logget på Play Station Network. Har prøvd å finne IP adressen hos telenor men ingenting funker. Noen som har peiling på hva dette kan være? Søkte på google, og mange hadde samme problemet, men så ingen gode forklaringer. og siden det er en så kjent feil burde det vel gå ann å finne NOEN som har peiling hvordan man fikser denne?

Og jeg har akkurat det samme problemet når jeg kjører denne testen. Den finner IP-adresse men når den søker etter internettilkobling mislykkes den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har akkurat det samme problemet! Jeg får koblet den til internett virker det som, men jeg får ikke logget på Play Station Network. Har prøvd å finne IP adressen hos telenor men ingenting funker. Noen som har peiling på hva dette kan være? Søkte på google, og mange hadde samme problemet, men så ingen gode forklaringer. og siden det er en så kjent feil burde det vel gå ann å finne NOEN som har peiling hvordan man fikser denne?

Og jeg har akkurat det samme problemet når jeg kjører denne testen. Den finner IP-adresse men når den søker etter internettilkobling mislykkes den.

 

Du kan skjekke denne linken her om det kan være noen løsninger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!

 

Prøver å koble ps3 til trådløst internett. Velger trådløs, også at

den skal scanne. Finner tilkoblingen, men ps3 godtar ikke SSID'en.

Kan det ha noe med at det er en Å i navnet? Det går i hvert fall ikke an å gå videre.

 

Hvis jeg skriver inn ASCII-tegnet til Å, kommer jeg videre men det blir bare surr når den skal sjekke tilkoblingen etterpå.

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

hallo alle sammen!

 

jeg har også et problem med å koble PS3'en til nettet.

det er et telenor nett på en liten ruter.

 

jeg har lett etter en løsning på dette problemet over hele nettet. det var bare en dag det virket.

jeg har gjort alt det andre har sagt at skulle virke men ingen ting hjelper.

 

om jeg har ip innstillingene på automatisk så står det "forsøket på å oppnå en ip adresse har utløpt"

om jeg skriver inn ip'en manuelt står det "det er en dns feil"

 

det har vert mye snakk om at man bør endre navn og passord på nettet men hvordan?

jeg har nesten prøvd alt. ingen ting virker. Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...