Gå til innhold

Ferrari 4000 Vista problemer


m0h0

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Ferrari 4000 som jeg nylig installerte Vista 64bit på. Den ble jo som ny levert med XP, men siden det er en stund siden XP ble installert har maskinen blitt veldig treg. Dermed bestemte jeg meg for å teste ut Vista på den.

 

Vista fungerer utmerket på Ferrarien, bortsett fra en ting; Får ikke aktivert den trådløse nettverks adapteren :S Under enhetsbehandling ser jeg at alle nettverksdriverene er installert og virker (ifølge windows). Det er heller ingen gule utrops tegn!

 

Når jeg trykker på ikonet for trådløse-nettverk, finner maskinen ingen nettverk, pga den sier at jeg må sjekke at adapteren er aktivert. Når jeg hadde XP, var det bare å trykke inn knappen på chassiet, som da ble gul og aktiverte adapteren. Denne fungerer ikke lengre (er derimot en lik knapp som er for å aktivere bluetooth, denne fungerer). Har prøvd å søke rundt på nettet etter 80211 drivere, men finner ingen for Vista.

 

Noen som har samme problemet eller som kan hjelpe? O_^

 

Edit: skriveleif

Endret av m0h0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noe feil med wlan-kortet eller driverne til dette. Derimot regner jeg med du trenger en egen driver til den knappen som aktiverer/deaktiverer trådløskortet (snodig at BT-knappen fungerer, men jeg tror likevel dette er problemet).

 

Hvis Acer ikke har lagt ut Vista-drivere for denne knappen for akkurat din modell kan det hende du kan bruke en driver laget for en nyere ferrari-modell (for eksempel ferrari 5005).

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har en Ferrari 4000 som jeg nylig installerte Vista 64bit på. Den ble jo som ny levert med XP, men siden det er en stund siden XP ble installert har maskinen blitt veldig treg. Dermed bestemte jeg meg for å teste ut Vista på den.

 

Vista fungerer utmerket på Ferrarien, bortsett fra en ting; Får ikke aktivert den trådløse nettverks adapteren :S Under enhetsbehandling ser jeg at alle nettverksdriverene er installert og virker (ifølge windows). Det er heller ingen gule utrops tegn!

 

Når jeg trykker på ikonet for trådløse-nettverk, finner maskinen ingen nettverk, pga den sier at jeg må sjekke at adapteren er aktivert. Når jeg hadde XP, var det bare å trykke inn knappen på chassiet, som da ble gul og aktiverte adapteren. Denne fungerer ikke lengre (er derimot en lik knapp som er for å aktivere bluetooth, denne fungerer). Har prøvd å søke rundt på nettet etter 80211 drivere, men finner ingen for Vista.

 

Noen som har samme problemet eller som kan hjelpe? O_^

 

Edit: skriveleif

Du må installere "Launch Manager".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...