Gå til innhold

problemer med chat og multiplayer xbox 360 (


lrw

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Halo 3 Xbox 360. Har koblet meg opp mot Xbox Live, dette funker smertefritt. Men i det øyeblikk vi skal chatte (med headset) eller spille coop blir vi disconnected. Når jeg nruker naboen sitt trådløstnett, funker dette greit. (har tilatelse). Det å sende meldinger går greit uansett trådløstnett.

 

Har en speedtouch ruter fra nextgentel og en trådløsruter fra 3com. (office connect 11g) Har oppdatert firmware på 3com ruteren. Men den siste er datert 2005)

 

Har noen erfart det samme, ligger feilen i trådløs ruteren min? Har noen tips til løsning. Får NAT open i system/nettverksinnstillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er opphastigheten deres da? Du må gjerne ha 1milliard i nedhastighet, minst en av dere må allikevel ha en opphastighet på minst rundt 1mbit.

9650355[/snapback]

 

 

Opphastighet er 1,5 mbit! Naboen har lavere opp og nedhastighet, men funker fint når jeg kobler opp via deres trådløs nett.

Lenke til kommentar
Hva er opphastigheten deres da? Du må gjerne ha 1milliard i nedhastighet, minst en av dere må allikevel ha en opphastighet på minst rundt 1mbit.

9650355[/snapback]

Trenger da ikke 1,5 mbit opp for å kunne spille/chatte via Live da vel?

9650451[/snapback]

 

Nei jeg undres litt over det jeg også, kan ikke tro at alle Live brukere har så høy upload hastighet. Er vel en fordel, men tviler på at dette er ett krav.

 

Har ikke noe firewall enablet i ruteren eller, meget mystisk dette. Med en gang jeg skiftet trådløsnett, funket både coop og headset i halo og gears of war. Voice chat funket også i dashboard. Med en gang jeg koblet meg til mitt eget trådløsnett, funker det ikke mer. hmmm mystisk

Lenke til kommentar
Du kan jo ringe nettleverandøren din da. Kanskje de kan komme med noen råd?

9650490[/snapback]

 

Har gjort d, Nextgentel. De snakket om at jeg måtte åpne opp en port i ruteren. Er dette vanlig da? Trenger alle å gjøre dette for å kunne chatte og kjøre coop via Live?

Lenke til kommentar
Ja, men det er med folk som har en relativt bra(Da rundt 1mbit) opphastighet vil jeg tro.

9650505[/snapback]

Har da en kompis med akkurat samme linje. Ikke noe problem der.

 

Har gjort d, Nextgentel. De snakket om at jeg måtte åpne opp en port i ruteren. Er dette vanlig da? Trenger alle å gjøre dette for å kunne chatte og kjøre coop via Live?

9650511[/snapback]

Du kan jo prøve å gjøre det da.

Bare finn routeren din her, og velg Xbox Live 360, så får opp en "walkthrough" om hvordan du gjør det.

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Har noe av det samme problemet. Live funker fint, kan laste ned demoer, videoer osv. Multiplayer funker ikke i det store hele. Sitter på en 20/1 mbit linje fra ventelo. Har konfigurert routeren slik som den skal.

 

Har klødd meg i hode i flere dager nå :hrm:

9650835[/snapback]

 

Har åpnet porter nå, skal prøve. Takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar
Har noe av det samme problemet. Live funker fint, kan laste ned demoer, videoer osv. Multiplayer funker ikke i det store hele. Sitter på en 20/1 mbit linje fra ventelo. Har konfigurert routeren slik som den skal.

 

Har klødd meg i hode i flere dager nå :hrm:

9650835[/snapback]

 

 

Åpne port 88 og 3074 på ruteren, så ordner det seg. Gjorde det i går, funker fint nå.

Lenke til kommentar

Hvis du er bak 2 rutere får du double NAT.

Dette hadde jeg, og løste det med enten:

 

Løsning 1:

Standardinnstillinger på NGT ruter. Trådløsruter i Accesspoint/wireless bridge modus.

 

Løsning 2:

Sett NGT ruteren i bridge modus. Trådløsruter i rutermodus.

Dette gjøres ved å gå inn på NGT ruterens gatewayadresse, og disconnecte alle tilkoblinger.

Så må du legge inn PPPoE brukernavn/passord i trådløsruteren.

Sett statisk IP på XBOX360, f.eks 192.168.1.36 (dette gjøres på selve xboxen), og så legger du denne IP adressen i DMZ inne på trådløsruteren. Jeg fjernet også alle portforwards til denne adressen, og slo av UPnP.

 

Bruker løsning 2 selv, med NGT thomson speedtouch 516i modemruter og en Belkin F5D7231-4 trådløsruter, og fikk med dette Open NAT, og får ikke den !"¤%!" Could not retrieve information from the Halo3 server" beskjeden lengre =J

Endret av sju4sju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...